חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"עלינו להתחיל להתייחס לפשיעה החקלאית כטרור לאומני לכל דבר"

הצעת חוק "החמרת ענישה בפשיעה חקלאית" של ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) התקבלה היום (שלישי) בקריאה טרומית. ח"כ רוברט אילטוב אומר כי "תם עידן הדיבורים, החל עידן המעשים. היום היה רק הצעד הראשון, עלינו להתחיל להתייחס לפשיעה החקלאית כטרור לאומני לכל דבר ולשים את הנושא בראש סדר העדיפויות שלנו".

עיקרי השינויים בהצעת החוק:

*מאסר 6 שנים במקום 4 שנים.
*אם ערך הדבר הגנוב עולה על 50,000 ש״ח (במקום 500,000 ש״ח) מאסר 7 שנים.
*קביעת רף ענישת מינימום – העונש לא יפחת ממחצית העונש הנקבע בחוק.
*החמרת הענישה הקבועה בחוק.
*בית המשפט יהיה רשאי לחייב את העבריין לשלם לחקלאי שנפגע סכום של עד 2,500,000 ש״ח (במקום עד 258,000 היום).
*קנס של 100,000 ש״ח על איום לפגיעה בציוד חקלאי או בתוצרת חקלאית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב ציין כי "הגניבות החקלאיות הפכו מזמן לטרור לאומני. הגנבים מנסים לפגוע בריבונותה של מדינת ישראל ע״י עירעור ביטחונם האישי והכלכלי של החקלאים ובכך להבריח אותם מאדמתם".

"מדובר במלחמה על הגבול והבית שלנו, החקלאים שלנו ניצבים מול פשיעה לאומנית אכזרית, ונאלצים להתמודד לבדם עם ההשלכות הכלכליות והביטחוניות הקשות. עלינו לשנות את המשוואה לפני שיהיה מאוחר מדי, עלינו לשים את הטרור החקלאי בראש סדר העדיפויות שלנו ולספק לחקלאים את התנאים הראויים וההגנה לה הם זקוקים על מנת שיוכלו לחיות ולהתפרנס בכבוד".

נשיא התאחדות האיכרים בישראל, דובי אמיתי ציין כי "מדובר בבשורה לציבור החקלאים ולסנונית ראשונה מצד ממשלת ישראל שאכן ישנה כוונה להוביל לשינוי מדיניות בכל הנוגע לטרור החקלאי, בתקווה שגם בתי המשפט והשופטים ימצו את החוק מול העבריינים".
 
אישור החוק בוועדת השרים מצביע על תום עידן הדיבורים ותחילת עידן המעשים. תודה מיוחדת לשרת המשפטים שלאורך כל הדרך נותנת גב לחקלאים ולשר החקלאות שנלחם עבורנו בנחישות בכל הנוגע לטרור החקלאי".

לעיון בהצעת החוק

Back to top button