חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

אות הערכה לטייסת "הפטישים" – פעלה באינטנסיביות כנגד האיום האיראני

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, העניק בשבוע שעבר (רביעי, 9 במאי 2018), אות הערכה לטייסת "הפטישים" (69) על פעילות נרחבת ומאומצת בשנים האחרונות אשר תורמת רבות לחיזוק עוצמתו של צה"ל ולביטחון מדינת ישראל.

הטקס תוכנן מבעוד מועד והתקיים בשבוע שעבר כאות הערכה לפעילותה הענפה של הטייסת ולרגל סיום התפקיד של מפקד הטייסת, סא"ל ג' אשר סיים את תפקידו ביום (שלישי), 15 במאי 2018. סא"ל ג' שירת בתפקיד זה במשך שלוש השנים האחרונות.

אות הערכה מטעם הרמטכ"ל מוענק לטייסת "הפטישים" (69), על פעילותה בזירות מורכבות ומשתנות, תוך גילוי יוזמה, חדשנות ואומץ, אשר הביאה הישגים מבצעיים חשובים. הטייסת בעלת כשירות ויכולת מבצעית בכל זמן ומקום, יכולת חשיבה ותכנון יצירתיים, רמת ביצוע גבוהה ביותר, מיצוי יכולות אישיות וטכנולוגיות ייחודיות ושיתוף פעולה עם העוצבות המבצעיות בכל הגזרות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

בהצטיינות רבה סיפקה הטייסת מענה מהיר ויעיל לצרכים המבצעיים המתפתחים והמשתנים במזרח התיכון, במאמץ מתמשך ובסביבה מאתגרת רבת סיכונים. כל אלו הובילו להישגים מבצעיים בעלי חשיבות רבה ואסטרטגית, אשר העצימו את היכולת המבצעית של צה"ל בזירות השונות ותרמו רבות לביטחון מדינת ישראל.

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט אמר בטקס כי "אירוע מרגש מאוד, שמעיד על איכות המחשבה, איכות התכנון, איכות הביצוע והעשייה המתמשכת של הטייסת בפעילויות מבצעיות בכלל ובפעילויות המאוד אינטנסיביות בתקופה האחרונה, בדגש אל מול מה שמוגדר אצלנו כאיום מספר אחד, האיום האיראני. איום ההתבססות האיראנית המאמץ האיראני לבנות יכולת יבשתית אווירית, ימית, מודיעינית, מעבר לגבולות ישראל. הטקס הקצר מאוד והצנוע הזה הוא ביטוי של הערכה עצומה לעשייה ותרומה אופרטיבית ואסטרטגית לביטחון מדינת ישראל. המאמץ של כולנו הוא לבנות יכולת חזקה, מרשימה, מדויקת ועוצמתית כדי להרתיע את האויבים שלנו וכדי להבטיח למדינת ישראל שקט ככל האפשר. אם יש לנו עליונות מודיעינית בנוסף לעליונות אווירית אני מעריך שגם הלילה יהיה לילה מאתגר מאוד ולכן אקצר ואצדיע לכם בשם צה"ל כולו על העשייה שלכם, על התרומה שלכם על המקצוענות על יכולת הלמידה על הצניעות ועל האופן שבו אם מבצעים אתם המשימות למען בטחון מדינת ישראל".

צילום: דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין אמר כי "החלטת ראש המטה הכללי והטקס היום – משקפים את תרומתה העצומה של טייסת 'הפטישים' לביטחון ישראל בשנים האחרונות. הטייסת היא קטר המושך אחריו את חיל האוויר כולו – להיות טוב יותר, להרחיב את גבולות האפשרי ולבסס את מעמדו ככח אווירי אסטרטגי. סגן-אלוף ג', אתה מקבל היום את האות מראש המטה הכללי, אתה הוא נציגם של דורות של "פטישים" שהביאו את הטייסת למה שהיא היום. לכם מפקדי הטייסת בעבר אומר – יש לכם חלק בהוקרה זו. חיל האוויר הוא חיל הנשען על כלל אנשיו. אנשי הגף הטכני וטייסת תחזוקה, אנשי מנהלה, בינוי ותעופה, כולכם חלק משרשרת אנושית ארוכה וחזקה. לכולכם חלק בעשייה המבצעית. טייסת 69 – אני גאה בכם המשיכו כך".

צילום: דובר צה"ל

Back to top button