חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

מועצת זכויות אדם של האו"ם הורו על פתיחת ועדת חקירה נגד ישראל

מועצת זכויות האדם של האו"ם אישרה היום (שישי) את ההצעה להקים ועדת חקירה לאירועים ברצועת עזה והורתה לשלוח צוות חוקרי פשעי מלחמה בינלאומיים על מנת לחקור את הירי הקטלני כנגד מפגינים ברצועת עזה על ידי כוחות הצבא הישראלי.

בהחלטה שהתקיימה במועצת זכויות האדם של האו"ם נכתב כי יש "להקים בדחיפות ועדת חקירה בינלאומית עצמאית לבדיקת האירועים ברצועת עזה. יש לחקור את כל ההפרות במסגרת ההתקפות הצבאיות על הפגנות אזרחיות בהיקף נרחב, שהחלו ב -30 במרץ 2018".

ההחלטה נתמכה על ידי 29 מחברי המועצה, שניים התנגדו ו-14 נמנעו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זייד ראאד אל-חוסיין, יו"ר האו"ם לזכויות האדם נענה לקריאה הבינלאומית ותקף את ישראל על הרג המפגינים העזתים.

ביום שני האחרון נהרגו על ידי צה"ל לפחות 62 מחבלים במהלך עימותים לאורך גבול רצועת עזה. מאז תחילת ההפגנות ב 30- במרץ נהרגו ע"י כוחות צה"ל 106 מחבלים, ביניהם 15 ילדים. יותר מ- 12,000 נפצעו מאז החלו ההפגנות, לפחות 3,500 נפצעו כתוצאה מאש חיה.

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי הגיבה להחלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם ואמרה כי "מועצת זכויות האדם של האום מעדיפה לגבות את חמאס על פני תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני הטרור. אין לנו שום כוונה לשתף פעולה עם ועדת חקירה בינל, שרוצה להכתיב תוצאות בלי קשר לעובדות. עובדה למשל: הודעת חמאס השבוע לפיה חמישים מתוך שישים ההרוגים הם פעילי חמאס."

מועצת זכויות האדם של האו"ם

Back to top button