חדשות הארץכלכלהמבזקים

לראשונה: אות שר הכלכלה והתעשייה הוענק למעסיקים אנשים עם מוגבלות

הבוקר (שלישי) הוענק אות שר הכלכלה והתעשייה למעסיקים אנשים עם מוגבלות. באירוע שהתקיים בהרצליה, הוענקו 6 אותות למעסיקים והמעסיקות, במעמד שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ראש העיר הרצליה, משה פדלון, סגנית ראש העיר, מאיה כץ ואורן הלמן, סמנכ"ל שיווק ורגולציה בחברת החשמל.

על מנת לעודד את שילובם של אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, החליט שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, על הענקת אותות הוקרה למעסיקים ומעסיקות, אשר מעסיקים אנשים עם מוגבלות בצורה מקצועית, הוגנת ומכבדת ומציעים אופק תעסוקתי וסביבה תומכת המשלבת בין עובדים עם מוגבלות וכאלה שאינם.

החל מסוף 2014, חייב כל ארגון המונה למעלה מ-100 עובדים, להעסיק אנשים עם מוגבלות בהיקף של 3%, אך לא כל הארגונים ממשו יעד זה עד כה. בנוסף, קיימים עסקים המונים פחות מ-100 עובדים וגם בהם שיעור העסקה של אנשים עם מוגבלות נמוך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אות שר הכלכלה ניתן השנה, לראשונה, למעסיקים אשר פעלו לקדם העסקת אנשים עם מוגבלות כאשר האות חולק למעסיקים ע"פ מספר קטגוריות בשני תחומים: תעשייה, מסחר ושירותים, ואות הוקרה מיוחד למעסיק עבור הפעלת פרויקט תעסוקה ייחודי לאנשים עם מוגבלות.

בראש הוועדה עמד נחום איצקוביץ', מנהל הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה במשרד הכלכלה, ולשעבר, מנכ"ל משרד הרווחה. לצדו השתתפו בוועדה נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אברהמי טורם, מנהלת המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, דפנה מאור, הסוכנות לעסקים קטנים והבינויים, איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים, משרד הכלכלה ונציג ציבור.

ולהלן הזוכים:

– אות הוקרה מיוחד ניתן לחברת אקומיוניטי במשגב.

– אות למעסיקים בתחום התעשייה בעסקים זעירים, קטנים והבינוניים – ניתן לחברות מאפיית אורבר ויקב טוליפ, ולחברת שמן מרוקאי ישראלי כעסק גדול.

– אות למעסיקים בתחום מסחר ושירותים לעסקים זעירים, קטנים והבינוניים ניתן למצפה התת ימי, ולעסק גדול בתחום זה – להילטון תל אביב.

מנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה, נחום איצקוביץ': "אני רואה חשיבות רבה בשילובם של אנשים עם מוגבלות בעולם התעסוקה. מסלול הסיוע, הניתן באמצעות הרשות להשקעות, יגדיל את היקף התעסוקה של אנשים עם מוגבלות וייתן מענה מקצועי לקליטת עוד עובדים איכותיים במעגל העבודה. אות שר הכלכלה יתמרץ מעסיקים נוספים ויאיר את היעד החשוב הזה".

צילום: דוברות משרד הכלכלה

 

אות הוקרה למעסיק מתחום "התעשייה" לעסקים זעירים, קטנים ובינוניים.

1. מאפית אורבר

מאפיית אורבר בע"מ , מקיבוץ שער העמקים מפעילה מאפייה המייצרת מוצרי מאפה.

'מאפיית אורבר' הינה חברה שהתאגדה בשנת 2014. החברה מעסיקה 13 עובדים מתוכם 6 עובדים עם מוגבלות ושמה דגש על שילוב אוכלוסייה עם מוגבלות בסוג עבודה המתאים ליכולותיהם ועוזרת לעובדים בפעולות אשר יקלו עליהם את עבודתם המלווה ביחס אישי והתאמת תפקיד לפי יכולות. לכל עובד ישנו אחראי אשר אליו ניתן לפנות כאשר קיימת בעיה עם העובד.

 

2. 'יקב טוליפ'

החברה מפעילה בקרית טבעון יקב המשלב ייצור יינות איכותיים לצד תרומה לקהילה.

בשנת 2003 הוקמה חברת 'יקב טוליפ'.

היקב שם לעצמו שתי מטרות: לייצר יינות איכותיים ברמה הגבוהה ביותר וכן, לאפשר לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים להשתלב בענף העבודה בייצור היין.

החברה מעסיקה 4 עובדים בעלי מוגבלות (מתוך 17 משרות מלאות, 23 עובדים בסך הכל).

החברה מעסיקה עובדים מכפר תקווה- מקום מגורים המהווה מסגרת חברתית ותעסוקתית לבעל מוגבלות. כבר בעת הקמת היקב החליטו עם היקב ומנהל הכפר על שיתוף פעולה, אשר בו יעסיק היקב עובדים המתגוררים בכפר תקווה.

היקב תורם ומפעיל פרויקטים לעמותות שונות, כאשר הרווחים מיועדים לעמותה.

 

אות הוקרה למעסיק מתחום "התעשייה", לעסקים גדולים.

3. שמן מרוקאי ישראלי

שמן מרוקאי ישראלי בע"מ, הוקם ב-2009. החברה מפעילה במעלות מפעל לייצור מוצרי טיפוח וקוסמטיקה לשיער ולגוף ומייצאת את מוצריה למעל 70 מדינות ברחבי העולם.

במפעל מועסקים כ- 180 עובדים מכלל מגזרי האוכלוסייה הישראלית, וביניהם גם עובדים עם מוגבלויות. החברה החלה להעסיק ב- 2010 עובד ראשון עם מוגבלות במפעל, עם הזמן נכנסו לעבודה עוד 13 עובדים נוספים עם מוגבלות והחברה צפויה לשלב עובדים נוספים עם מוגבלות בעתיד.

העובדים מועסקים במשרה מלאה ומועסקים ישירות דרך החברה ונקראים "קבוצת הכוכבים" אשר מלווה ע"י שני מדריכים באופן צמוד. המפעל מהווה מקור השראה למפעלים אחרים לשילוב אנשים עם מוגבלויות בתעשייה ונתינת האפשרות לכל אדם באשר הוא להביא לידי ביטוי את יכולותיו

 

אות הוקרה למעסיק בתחום "מסחר ושירותים" לעסקים זעירים, קטנים ובינוניים.

4. המצפה התת ימי בע"מ"

חברת "המצפה התת ימי" באילת מפעילה את פארק המצפה התת ימי, שהינו אתר אטרקציה ובילוי לכלל האוכלוסייה. קהל היעד הינו נופשים באילת, תיירים מהארץ ומחו"ל וכן, קבוצות של אנשים עם מוגבלויות. מיום הקמתו הפארק פועל לקידום עובדים עם מוגבלות ופועל לטובת השוויון. מתוך 120 עובדים 12 עם מוגבלות.

הפארק פועל בשיתוף פעולה עם בי"ס אורים – בית ספר לחינוך מיוחד, מממן הסעות מבי"ס למקום העבודה ומשלבם בתוך המחלקות השונות, התלמידים עושים הכרה עם סביבת העבודה ובסיום השנה מאפשרים לעובדים עם מסוגלות להשתלב במקום העבודה.

 

אות הוקרה למעסיק בתחום "מסחר ושירותים" לעסקים גדולים.

5. הילטון תל אביב

חברת הילטון תל אביב, מפעילה את מלון הילטון תל אביב. בחברה 384 מועסקים מתוכם 31 עובדים עם מוגבלויות, המועסקים במגוון רחב של משרות ותפקידים שונים. החברה החלה בקליטת חברי צוות עם מוגבלות בשנות ה- 90 המאוחרות וממשיכה בפעילות זו עד היום. החברה מפעילה פרויקט 'תעסוקה מעברית' אשר במסגרתו מעסיקה את העובדים עם המוגבלויות. בשנתם הראשונה, רוב חברי הצוות עם המוגבלויות מלווים ע"י מדריכי שיקום ועובדים סוציאליים, ועובדים בהיקף משרה חלקי. לאחר כשנה מתבצעת התאמה אישית לכל חבר צוות, אשר מקבל תחומי אחריות נוספים והליווי ע"י עו"ס ממשיך.

הצוות הניהולי מקיים מפגשים עם המלווים והעו"ס במטרה ללמוד את דרכי הפעולה הנכונות ולהתאים את סגנון העבודה לחבר הצוות ולצרכיו.

 

אות הוקרה בקטגוריה: פרויקט תעסוקה ייחודי.

6. אקומיוניטי – אקולוגיה לקהילה מוגנת בע"מ

"אקולוגיה לקהילה מוגנת" – החברה מפעילה במשגב את פרויקט אקומיוניטי ועוסקת בתחום המחזור וההשמשה של פסולת אלקטרונית.

החברה הוקמה בשנת 2008 מטרה להעסיק עובדים עם מוגבלות. במסגרת העסק מועסקים 57 עובדים עם מוגבלות, במספר מסלולים בתחום המחזור וההשמשה של פסולת אלקטרונית ובעבודה טכנולוגית מתקדמת ובתחום איכות הסביבה.

החברה משקיעה משאבים למימוש החזון של שילוב עובדים עם מוגבלות בקהילה, ופועלת עפ"י מודל של עסק חברתי שאינו שואף למקסום רווחיו, אלא במטרה להשקעה חוזרת לטובת העובדים, הרחבת מעגל המועסקים מקרב האוכלוסייה עם מוגבלות והעמקת הקשר עם הקהילה.

Back to top button