חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

תוכנית ליברמן "מגן הצפון" נחשפה; ח"כ שלח: "ערימת מילים ריקות"

הבוקר (רביעי) נחשפה בתוכנית "בוקר טוב ישראל, עם אפי טריגר, בגלי-צה"ל" תוכניתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, "מגן הצפון", למיגון מלא של העורף לקראת מלחמה כוללת בצפון. עלות התוכנית 5 מיליארד שקלים לחמש שנים כלומר מיליארד ש"ח לשנה, כל יישוב בטווח של עד 45 קילומטר מהגבול יכלל בתוכנית שכוללת בניית כ 200 אלף ממ"דים, 550 מקלטים ציבוריים ומיגון של כ- 800 בתי ספר וגני ילדים, כ- 60 מוסדות רווחה, עשרות מרפאות, ומיגון השירותים ההכרחיים בבתי החולים הגדולים בצפון. על פי הדיווח,התקציב יגיע מתקציב נפרד במשרד האוצר ולא מתקציב משרד הביטחון. כך נערכת ישראל להגן על העורף מפני איומי חיזבאללה ואיראן.

יו"ר ועדת המשנה למוכנות העורף עמיר פרץ אמר על תכנית "מגן הצפון" לקראת מלחמה כי "ועדת המשנה למוכנות העורף של הכנסת קראה במשך תקופה ארוכה למיגון הצפון ועל-כן תכניתו של שר הביטחון מתבקשת חיונית. יחד עם זאת, התכנית אינה מספקת, מאחר שבשנים הקרובות גם כל שאר חלקי הארץ ייכנסו לטווח הטילים של האויב. בימים הקרובים אציג תכנית למענה כולל לשאר חלקי הארץ, בהם חסרים מאות אלפי ממ"דים".

ח"כ עפר שלח, (יו"ר יש עתיד) חבר ועדת חוץ וביטחון התייחס אף הוא לתוכניתו של שר הביטחון ליברמן ואמר כי מדובר ב"ערימת מילים ריקות. בלי תקציב, כל מה שנשאר הוא שרים שמכדררים אחריות ומכסים תחת"
שר הביטחון פירסם ״תכנית״ למיגון הצפון, בעלות של 5 מיליארד ש״ח, והוסיף הערה קטנה: אין כסף. רק שמי כמוהו אמור לדעת, שאם אין כסף, אין תכנית ואין מיגון. כל מה שיש הוא שרים שמכסים תחת
הצפון לא ימוגן מתכניות על הנייר וממילים ריקות. אל מול האיום הגדול ביותר על אוכלוסיה אזרחית שהכרנו, הממשלה הזו עושה מה שהיא עושה בכל דבר: מכדררת אחריות. מליברמן לכחלון, מכחלון לליברמן. איך אומר נסראללה? כלאם פאדי"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בניית חדרי מקלט בעיר שדרות בשנת 2010

2 תגובות

Back to top button