צרכנות

אי נוחות בטנית

ישנן סיבות שונות לתחושה לא נוחה באזור הבטן. גם אנשים בריאים לגמרי מכירים את התחושה שעשויה לתקוף אותם לאחר ארוחה כבדה מידי, כתוצאה מאכילת מזון לא טרי וסיבות נוספות. על מנת להבין מה גורם לתחושות הללו ניתן לפנות לדיאטנית מומחית או לרופא פנימי שיבדוק אתכם וידריך אתכם כיצד לפעול.

מה גורם לנפיחות בבטן

הסיבות הן כאמור רבות וניתן לבצע בדיקה עצמית שתגלה לנו מהי הסיבה לתחושת הנפיחות:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  • אחת הסיבות לתחושת נפיחות בבטן היא אכילת יתר. במקרים רבים היא תימשך גם זמן רב לאחר הארוחה. הסיבה לכך היא עצם העובדה שתחושה השובע מגיעה את המוח שלנו באיחור ובמקרים רבים אנו אוכלים מהר ידי ומקדימים אותה בכמה דקות. הפתרון הוא לאכול לאט ובנחת.
  • ישנם אנשים אשר יש להם רגישות יתר למאכלים מסוימים. הגזים הם למעשה תוצאה של פירוק המזון על ידי החיידקים שנמצאים קיבה בדרך קבע. אם ישנן הפרעות שונות במערכת העיכול כדאי לפנות ליעוץ תזונתי ולהתאים דיאטה.
  • מזונות שונים עשויים לגרום לתחושת בטן נפוחה. בגדול מדובר על מזונות כמו כרובית, פלפל, חומוס, פול, צנון וכדומה. אין טעם פשוט להימנע באופן חד צדדי מאכילת המזונות הללו וכדאי לנסות לאכול בכל פעם סוג אחר של מזון על מנת לוודא שזה המצב. בישול ארוך של המזון עשוי להקל על המצב.
  • הגוף שלנו אמנם זקוק למלחים אך לא כדאי להפריז בכמות. המלח מתאפיין בכך שהוא מביא לצבירה של נוזלים ומכך עשויה להיווצר תחושה נפיחות בבטן. עודף מלח עשוי גם לגרום להתפתחות של מחלות שונות, לחץ דם גבוה ועוד.
  • שתיית משקאות מוגזים היא נעימה לפעמים אך עשויה להביא גם היא לתחושת של מלאות. רצוי להימנע מצריכה קבועה של משקאות כאלו.
  • רגישות לחלב גם היא עשויה לגרום לנתיחות בבטן. כדאי להיבדק אצל רופא או דיאטנית מוסמכת.

מה אפשר לעשות?

מי שסובל מתופעה של נפיחות בבטן מומלץ שיפנה לאיש מקצוע מומחה וייבדק אצלו. ניתן לבקש הפניה מרופא המשפחה שלכם או לפנות באופן עצמאי לדיאטנית שתתקין לכם דיאטה מיוחדת. כל מקרה נבחן לגופו ועל כן לא מומלץ לפעול על פי עצות שמתאימות לאדם אחר.

למידע נוסף על נפיחות בבטן ורגישות למזונות בקרו באתר:  http://food-sensitivity.com

Back to top button