חדשות חוץמבזקים

טראמפ ביטל את הפגישה עם קים, "צבא ארה"ב מוכן לכל מעשה פזיז"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (חמישי) כי הוא מבטל את פגישת הפסגה בינו לבין נשיא צפון קוריאה קים ג'ונג און שתוכננה להתקיים בסינגפור ב-12 ביוני. בהודעת נשיא ארה"ב נמסר כי ההחלטה נובעת מהצהרותיה האחרונות של קוריאה הצפונית. ""בהתבסס על ההצהרות האחרונות של קוריאה הצפונית החלטתי לבטל את הפסגה. הרבה דברים יכולים לקרות ואני מאמין שזו נסיגה ענקית לאחור לקוריאה ולעולם" טראמפ הוסיף כי מדובר בהזדמנות שהוחמצה אך ציין כי אינו פוסל פגישה במועד אחר עם המנהיג הצפון קוריאני.

"אני מקווה שיקרו דברים חיוביים, אבל אם לא אנחנו מוכנים יותר מתמיד, דיברתי עם מאטיס ומפקדי הצבא. דיברתי גם עם קוריאה ויפן בנושא. צבא ארצות הברית מוכן אם יהיה צורך בכדי להגיב לכל מעשה מטופש או פזיז של צפון קוריאה. לקוריאה יש הזדמנות לסיים תקופה אפלה ולהצטרף למשפחת העמים, אני מקווה שקים יעשה את הדבר הנכון לא רק לו אלא גם לבני עמו שסובלים".

טראמפ הדגיש כי ארצות הברית לא תתפשר על הביטחון ועל צפון קוריאה להתפרק מהנשק הגרעיני "כל העם הקוריאני בצפון ובדרום צריך לחיות ביחד וזה יכול לקרות רק כשאיום הנשק הגרעיני יוסר. עתיד טוב ייתכן רק אחרי פירוז, לא תיתכן אפשרות אחרת, אני מחכה. בינתיים הסקציות החזקות ביותר אי פעם, והלחץ החזק ביותר יימשכו. לא משנה מה יקרה, לעולם לא נתפשר על הביטחון של ארה"ב. מסע הלחצים המקסימלי נגד צפון קוריאה יימשך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

Back to top button