העולם הערבימבזקיםסוריה

דיווחים סותרים על הרוגים בתקיפה על שדה התעופה הצבאי בסוריה

קצין בכיר בצבא סוריה אמר הערב (חמישי) לסוכנות הידיעות הרשמית בסוריה "סאנא" כי שדה התעופה הצבאי א-דבעא שבמחוז חומס בסוריה הותקף לפני זמן קצר באמצעות ארבעה טילים שנורו ממטוסי קרב ישראליים.

על פי הדיווח מדובר בסיס טילי קרקע-אוויר ששימש את משמרות המהפכה האיראניות ואת חיזבאללה. באחד הדיווחים נמסר על לפחות 10 הרוגים בתקיפה אך בסוריה מכחישים שישנם נפגעים והטלוויזיה הממלכתית הסורית אף ציינה כי מערכת ההגנה האווירית הסורית הגיבה לתוקפנות ומנעה ממנה להשיג את מטרותיה, זאת מבלי לפרט אם יירטה את הטילים וכמה. עוד נמסר כי נורה טיל לעבר מטוס ישראלי.

הסורים: "תיעוד מערכת ההגנה האווירית הסורית בירי טילים לעבר מטוס ישראלי"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כלי התקשורת בלבנון דיווחו כי הפצצת שדה התעופה נעשתה משטח המרחב האווירי הלבנוני. יש לציין כי בתקשורת הסורית פורסמו מספר דיווחים סותרים בנוגע לתקיפה הערב. בדיווח אחד נמסר כי נורו שני טילים לעבר שדה התעופה כאשר מערכת ההגנה האווירית יירטה טיל אחד והשני פגע במחסן נשק סמוך ואילו בדיווח אחר נמסר על 4 טילים שנורו וכי כולם פגעו בשדה התעופה הצבאי א-דבעא.

בצה"ל לא התייחסו הערב לדיווחים הזרים ובמשרד ההגנה האמריקני הכחישו כי כוחות ארה"ב או הקואליציה הבינלאומית השתתפו בתקיפה הערב על שדה התעופה הצבאי סמוך לחומס.

עדי ראייה אמרו כי עשן נראה עולה משדה התעופה לאחר התקיפה בעוד שאחרים אמרו שהאש פרצה בגבול לבנון-סוריה בעקבות נפילת רקטה באזור.

Back to top button