חדשות הארץמבזקים

"בהמה" ו"זקנה": בת 66 תובעת ממעסיקה מיליון שקלים

אישה בת 66 תובעת את מעסיקה בשל התעמרות, הוצאת דיבה, חדירה לפרטיות, אפליה מחמת גיל ואי תשלום זכויותיה לאורך שנים. התובעת עבדה במשך 27 וחצי שנים כסוכנת נסיעות בסוכנות נסיעות.

על פי התביעה, אותה הגיש בשם העובדת עו"ד אלון קורל – משנת 2010 החלה העובדת לסבול ממסכת התעמרויות קשה מצד סוכן נסיעות שעבד לצדה, ומצד בעל החברה. ההתעמרות כללה התפרצויות זעם, קללות קשות ועלבונות על רקע אישי, בין השאר אודות גילה המתקדם.

על פי התביעה, מנהל החברה העניק גיבוי לעובד שהתעמר בתובעת, ובמקום למנוע את המעשים, הצטרף אליהם אף הוא. לטענת העובדת, מעשיהם נבעו מרצון הבעלים להזרים 'דם צעיר' לחברה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי עו"ד קורל, עדות ליחס המזעזע כלפי העובדת ניתן למצוא באמירות מעליבות שהוטחו בה ביחס לגילה, כגון "אבד עליך הכלח", "את כבר לא יודעת איך זה היום" וכו'. לטענת העובדת, המנהל אף כינה אותה לא פעם בכינויים "בהמה" ו"זקנה" בנוכחותה.

ההתעמרות לא עצרה בקללות, אלא אף גלשה לאיומים ברוטאליים מצד העובד כלפי התובעת – איומים שאליהם התייחס בעל החברה בזלזול מופגן.

על פי התביעה, משכלו כל הקיצין, ומסכת ההתעמרות לא פסקה ביקשה העובדת ממנהלה לפטר אותה משום שהיא איננה מסוגלת לעבוד עוד בסביבת עבודה שכזאת.
לאחר שמנהל סוכנות הנסיעות התעלם מבקשתה לשוחח עמו, היא הודיעה לו בעל פה ובכתב על התפטרותה. עו"ד קורל טוען כי בהתחשב בהתעמרות הקשה אותה עברה העובדת ובשל הרעת תנאי עבודתה, התפטרות זו נחשבת לפיטורים לכל דבר ועניין.

לדברי עו"ד קורל, גם במנותק מכך, מפאת גילה ובהתאם לסיכום שנקבע בינה לבין המעסיק בעבר, בין כה וכה הובטחו לעובדת פיצויי פיטורים בכל מקרה של סיום עבודתה.
חרף כך, טוען עו"ד קורל, מעולם לא שולמה לעובדת השלמת פיצויי פיטורים – ואף הכספים שהופקדו עבורה ע"י החברה הופקדו בחסר בשל פיצול מלאכותי של שכרה. הפיצול בשכר נבע, כך על פי התביעה, מהעלאות שכר שקיבלה העובדת לאורך השנים תחת רכיבים פיקטיביים שונים.
בסיום העסקתה בחברה, החלה התובעת לעבוד בחברה אחרת באותו תחום, שם זכתה להערכה בגין יכולותיה המקצועיות.

לדברי עוה"ד קורל, בסמוך לסיום עבודתה בחברה, עזבו חלק מלקוחותיה הוותיקים את החברה, ופנו אליה באופן אישי על מנת שתטפל בהזמנותיהם במסגרת החברה אליה עברה.

עקב כך, הגישה סוכנות הנסיעות בקשה לבית המשפט שיוציא צו מניעה זמני כנגד המשך העסקתה בחברה המתחרה, בקשה שנדחתה על הסף.

העובדת טוענת בתביעתה כי בשנות עבודתה האחרונות בסוכנות הנסיעות שררה בחברה אווירת "טרור" והשפלה, הן מצדו של בעל החברה והן מצידו של סוכן הנסיעות ת' – סוכן שהצטרף לחברה בשנת 2010. לטענתה, הבעלים והמנהל של החברה נהג כדבר שבשגרה לצעוק, להעליב, להשפיל ולקלל אותה (בעברית ובערבית). לדבריה השפלות אלו כללו מילות גנאי כגון "בהמה" ו״זקנה". צעקות אלו הופנו כלפיה, לטענתה, גם מצדו של העובד ת' אשר בגיבויו של המנהל נהג להתפרץ עליה ולהפנות כלפיה תקיפות מילוליות אגרסיביות.

לפי טענת העובדת כאשר חוותה מסכת התעמרות קשה מצד סוכן הנסיעות ת' "הפתרון" שהעניק לה המנהל היה שליחתה לעבוד מהבית ומידורה מהמשרד.

לפי עו"ד אלון קורל המייצג את התובעת, הגיבוי שניתן לאותו עובד נבע מהרצון לגרום לעובדת לעזוב את עבודתה ולהזרים "דם צעיר" למשרד.

על פי טענת העובדת, המנהל הציע פתרון למסכת ההתעמרות הקשה אותה עברה מצד סוכן הנסיעות ת'. "הפתרון" שהעניק לה היה שליחתה לעבוד מהבית ומידורה מהמשרד. באחד מהמקרים שהתרחש בשנת 2014 חוותה התפרצות מצד העובד ת' שהרחיקה עד לאיום ברצח. איום זה נענה לדבריה בתגובה מזלזלת של המנהל: "ככה הוא מדבר, את הרי מכירה אותו".
מנהלת החשבונות שנכחה באירוע אף הציעה ללוות את העובדת לתחנת המשטרה לצורך הגשת תלונה. באופן אבסורדי, באותו יום, לאחר שהמנהל ורעייתו עזבו את המשרד והותירו את העובדת עם אותו עובד שאיים עליה ברצח, רעיית המנהל התקשרה אל העובדת על מנת לוודא שהיא לא נפגעה פיזית ע"י העובד לאחר עזיבתם. לאחר אותו אירוע מבעית, נשלחה העובדת כאמור לעבוד מביתה בעוד שהעובד ת' המשיך בשגרת יומו כאילו דבר לא קרה.

אילוסטרציה – קרדיט: pixabay.com

לדברי עו"ד קורל, העובדת הייתה עובדת מסורה ומצוינת, ששנות עבודתה הארוכות מעידות על שביעות הרצון ממנה. בתביעה אותה הגיש בשם העובדת נדרש כי ישולמו לה פיצויים בגין ההתעמרות בה בגובה 12 משכורות, וכן פיצוי בשל אפלייתה מחמת גיל בסכום של 100 אלף שקלים נוספים.

בנוסף לכך נתבעת החברה על יתרת ההפרשות המגיעות לעובדת בגין פיצולו המלאכותי של שכרה. עוד תובעת העובדת שכר על שעות נוספות שבהן עבדה מביתה ובמקום עבודתה בסכום של כחצי מיליון שקלים.
לתביעה אף נוספו דרישות להחזר עלות קורס סוכני נסיעות אותו עברה בהבטחה שהתשלום יוחזר לה. בנוסף לכך, העובדת תובעת את החברה בגין פגיעה בשמה הטוב בפני לקוחותיה בסכום של 50,000 שקלים. לדבריה, מנהל החברה ורעייתו ציינו באוזני הלקוחות כי היא "לא אמינה", "יש להיזהר ממנה" והיא "גרמה לנו נזק". כחלק ממסע ההכפשות נגדה, בעלי החברה אף התקשר לבעלים של החברה הנוכחית בה היא מועסקת וטען בפניה כי העובדת "גנבה" ממנו.

העובדת אף תובעת סכום של 50,000 שקלים על הפרת פרטיותה בחסימת גישתה לתיבת הדואר האלקטרוני שלה וכניסת גורמים בחברה לתיבה זו שהכילה גם מיילים אישיים. בסך הכל תובעת העובדת לשעבר סכום של 1,076,399 שקלים בתוספת פיצויי הלנת שכר והפרשי הצמדה וריבית.

עו"ד אלון קורל

2 תגובות

Back to top button