חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

4 חודשי מאסר למנכ"ל 'בחדרי חרדים' לשעבר בגין סחיטה באיומים ומרמה

ביהמ"ש המחוזי בירושלים גזר היום (שני) ארבעה חודשי מאסר בפועל על גיא כהן, מי שהיה מנכ"ל אתר בחדרי חרדים, והורשע בביצוע עבירות סחיטה באיומים ומרמה. הנאשם הודה שניהל את האתר תוך שנהג לסחוט כספים מלקוחות תמורות הסרת פרסומים מכפישים באתר. סמנכ״ל הפרסום באתר הודה גם הוא בעבירת סיוע לעושק ונגזר עליו של״צ ללא הרשעה.

בגזר הדין נכתב כי מדובר באתר אינטרנט רב תפוצה אשר מאפייניו הייחודיים מהווים מכפיל כוח רב עוצמה הטומן בחובו פוטנציאל נזק רב ביותר למאוים אם לא ייעתר לדרישותיו של בעל הפלטפורמה- הסוחט. בית המשפט קבע כי "החזרתיות שבמעשים, הצבת אולטימטומים קצרי מועד וקשוחים לפונים תוך ניצול מכוון של מצוקתם, השימוש בכסות של מתן חבילת פרסום חיובית כתנאי להסרת הפרסומים הפוגעניים גם למי שאינו נזקק לה וההסתייעות בעוזרי הנאשם לפרסומים יזומים כדי להעצים את האיום ואת הנזק שבפגיעה על מנת להגביר את הלחץ, כל אלה מצביעים על התנהלות דורסנית ותחכום עברייני קר רוח וקר לב".

בית המשפט קיבל את טענת הפרקליטות וקבע כי "מי שמבצע את המעשה כשהוא לבוש בחליפה בחדר ממוזג אל מול מחשב ומקלדת אינו שונה עקרונית ממי שמתייצב בביתו של נפגע העבירה חמוש באלה ומאיים עליו בשימוש בכוח."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד גלית שוהם מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי): ״שיטת הפעולה שנחשפה בתיק זה היא מעין "פרוטקשן מודרני", שכן הנאשם ניצל את השליטה בגוף התקשורת, בצורה מתוחכמת ומודעת, לצורך קידום מטרותיו שעה שאיים לפגוע בשמם הטוב של אנשים באמצעות פרסומים באתר בתמורה לבצע כסף. הנאשם הורשע בכך שבמסגרת תפקידו כמנהל האתר פרסם ידיעות משמיצות אודות אנשים וארגונים, כאשר אלה פנו בבקשה להסיר את הידיעה הם נדרשו לשלם סכומי כסף או לחלופין נדרשו לרכוש עסקת פרסום כוללת במסגרתה יוסרו ההשמצות ותינתן הגנה מפרסומים שליליים בעתיד. בית המשפט קבע כי בכך למעשה ניצל מנהל האתר את מצוקתם של המתלוננים ויצר התניה ברורה בין הסרת ההשמצות לתשלום כסף בין אם באופן ישיר ובין אם במסווה של עסקת פרסום. בתיק זה בית המשפט סימן באופן חד וברור את גבולות המותר והאסור בעולם העיתונות והפרסום, וקבע כי שמי שינצל את מעמדו בגופי התקשורת על מנת לפגוע בשמם הטוב של אנשים או לאיים בפגיעה כזו בתמורה לבצע כסף- דינו מאסר מאחורי סורג ובריח״.

תמונת ארכיון

Back to top button