חדשות הארץכלכלהמבזקים

מנכ"ל משרד רה"מ: "ה-OECD קבע שאנו מתייחסים לצרכן כמו אל תינוק"

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, סיפר היום (שני) כי דוח מיוחד של ה-OECD על ישראל מותח ביקורת קשה על הרגולציה במדינה. "בדוח כתוב מפורשות: 'ישראל עושה אינפנטיליזציה של הצרכן'", אמר גרונר בוועידת נטו עסקים בינוניים של המחלקה המסחרית של דה מרקר.

"הארגון הרציני והאובייקטיבי הזה אומר שאנחנו מתייחסים אל הצרכן כמו אל תינוק", הסביר גרונר. "הצרכן לא יודע להשוות מחירים, לא יודע מה העלות היחסית של מוצר, לא יודע לעשות קניות בחנויות ובאינטרנט ולכן צריך להוסיף בשבילו רגולציה לא ברורה, שרק מוסיפה עלויות".

"פוליטיקאים בוחרים בקו הפופוליסטי הזה, שקובע שהצרכן הישראלי הוא טיפש ובעל העסק הוא עבריין", המשיך מנכ"ל משרד רה"מ. "הצרכן לא טיפש בעל העסק הוא לא עבריין. אני משוכנע בכך, ראש הממשלה משוכנע בכך ולכן אנחנו ממשיכים ברפורמות האמתיות שלנו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גרונר פירט חלק מהרפורמות לצמצום הרגולציה אותן הוא מוביל, בהן מעבר למודל הצהרתי. "מרגע שהחוק ייכנס לתוקף בעלי עסקים קטנים ובינוניים יצטרכו רק להצהיר שהעסק שלהם עומד בדרישות וכל עוד לא הוכח אחרת על ידי הרשויות – הם מקבלים רישיון. כל תהליך הרישוי הזה יתקצר מ-35 שנה ללא הצלחה לימים ספורים עם רישיון".

צילום: תומר אפלבאום

Back to top button