חדשות הארץמבזקיםתנועה ותחבורה

לתושבי איו"ש נמאס: "הנסיעה המשותפת עם הפלסטינים – סכנת נפשות"

לתושבי איו"ש נמאס מההפקרות בכבישים ובתרבות הנהיגה המזלזלת בחיי אדם מצד הפלסטינים שנוהגים ללא התחשבות בשאר משתמשי הדרך וחוקי התנועה בשבילם הם בגדר המלצה בלבד.

בתיעוד שלפניכם נראה רכב פלסטיני מבצע עקיפה בקו הפרדה רצוף בכביש 60 בקטע שבין שער בנימין לכיכר אדם. בתיעוד נראה הרכב הפלסטיני נוסע בנתיב הנגדי ו"זורק" הצידה לשוליים את כלי הרכב הבאים ממול.

תושבים המתגוררים באיו"ש מספרים כי מדובר בתופעה די שכיחה וכי הנסיעה המשותפת עם הפלסטינים באותו כביש מסכנת אותם והופכת את חווית הנסיעה למתוחה מאוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הם עוקפים בקו הפרדה רצוף, לפעמים גם מהשוליים ובמהירות מופרזת. אני מרגישה שהחוק במדינת ישראל לא מגיעה לכאן. כמעט כל שבוע אנו עדים לתאונת דרכים עם מעורבות כלי רכב פלסטינים. חבל על המשפחות שלנו שנהרסות בגלל אותם פורעי חוק שמזלזלים בחיי אדם ונוהגים ככל העולה על רוחם" אומרת שירה תושבת האזור.

לפני כחצי שנה חוותה בת-ציון פיש אירוע דומה. בעמוד הפייסבוק שלה סיפרה על הרגע תחת הכותרת "זעקת ציר 60", "3 שנים ,במשך כל שנות התואר הראשון, נסעתי בכביש הזה,כביש 60 הרצחני. עברתי שם גם תאונה אחת ,בשלג. וואדי חווארה,מוקפת ברכבים פלסטינים,ללא קליטה בפלאפון. נהג מוניות ערבי התנגש ברכב בו נסעתי. הגעתי באותו יום רועדת לאוניברסיטה,והחרדה לא הרפתה ממני במשך שבועות ארוכים.
המראות האלו,ה"ווום!" החזק והמרעיד של רכב עוקף בעיקול פתלתל, נצרבו עמוק. כל נסיעה הייתה חסד ונס כשהייתי יורדת בחתיכה אחת מהרכב."

היא מדגישה "זה לא צחוק. זה רצח אדיש ושקט. אין להקל בכך ראש." היא מסבירה כי "הנתיבים הצרים,הפיתולים,חלקים שלמים בכביש ללא אור עם שברים ובורות באספלט,רכבים סוטים מהנתיב,נכנסים לנתיב מולך בכיוון ההפוך,עוקפים בקו הפרדה רצוף… (ואני לא מתייחסת אפילו לאבנים ולסלעים הנזרקים….)" ומתחננת, "מי ישים לזה סוף?" כמה אנשים יצטרכו להיפצע ולמות כדי שהצעקה הזו,זעקת ציר 60,תישמע ותגיע עד למחוץ גבולות הקו הירוק?"

Back to top button