חדשות הארץמבזקים

ההסבר "החגיגי" של סוכן הביטוח למבקרי מס הכנסה

מס הכנסה ערך בחג השבועות ביקורות בטבריה ובסביבה. באחת הביקורות הגיעו לסוכן ביטוח שלא רשם הכנסותיו והוא סיפק הסבר "חגיגי" משהו למבקרים של מס הכנסה.

מבדיקת הפקדות בחשבון הבנק של סוכן ביטוח מהכפר עילבון, נרשמה הפקדה של צ'ק בסכום של 23,124 ₪ שלא נרשם בספרי העסק. סוכן הביטוח סיפק הסבר "חגיגי" משהו ואמר: "בדיוק היה חג שבועות שלכם וגם שלנו. לפני החג הייתי בחיפה וקיבלתי את הצ'ק מחברת הביטוח מנורה ורציתי לרשום יותר מאוחר"..

מדובר במקרה שקרה בשבוע שעבר, בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בטבריה ובסביבה שכלל בין השאר, ביקורת בכפרים מגאר ועילבון ובאתרי בניה בכפר תבור, גבעת אבני וטבריה. המבצע כלל 152 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 8% מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל בראשות פקיד השומה טבריה, נבחרו בתי עסק בענפיי התעשייה, מסחר ומתן שירותים באזורים כפריים ועירוניים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באתר בניה בטבריה נמצא בעל עסק לאלומיניום וזכוכית בעת שהוא מבצע עבודות אלומיניום. מבדיקת מסמכים עסקיים, נמצאו יומנים המעידים על עבודות שביצע הנישום ועל הכנסות שקיבל בעבור העבודות והסתבר כי לא רשם הכנסות בסך של 24,700 ₪. הסבר של בעל העסק היה: "חלק מהעבודות לא סיימתי ושתי עבודות העביר לי קבלן משנה ועוד לא התחשבנו".. בעל עסק לעבודות גבס שביצע בעת הביקורת עבודות גבס בישוב גבעת אבני, לא רשם בספרי העסק שלו הכנסות באמצעות צ'ק שהיה ברשותו, בסך של 42,000 ₪. קבלן הגבס טען להגנתו: "קיבלתי את הצ'ק אתמול זה צ'ק של קבלן וחייב לתת לו חשבונית"…

צבעי מטבריה, שבעת מבצע הביקורת סייד בית בעיר טבריה. על פי מסמכים ותשאול הלקוח התכוון לגבות בעבור עבודה זו 35,000 ₪. הצבעי קיבל צ'ק על חשבון העבודה בסך של 6,000 ₪ אותו לא רשם בספרי החשבונות ומיהר להסביר כי התכוון לרשום קבלה בסיום העבודה. בעסק לחומרי בניין בכפר מגאר, ניהלה החברה קופה רושמת "טיפשה", שאינה יכולה להפיק דוחות יומיים עם כל הפעולות שנערכו בעסק ואין לה סרטי קופה. בעל החברה טען: "אנחנו עובדים בהתאם להוראות רואה החשבון שלנו"..

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

אילוסטרציה – קרדיט: pixabay.com

Back to top button