חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

הג'יהאד האיסלאמי: נרחיב את הירי לערים מרכזיות אם צה"ל ינהג בטיפשות

יישובי עוטף עזה התעוררו לבוקר (שלישי) לא צפוי של עשרות פצצות מרגמה ורקטות שנורו משטח רצועת עזה לעבר יישובי המועצות האזוריות אשכול, שער הנגב ושדות נגב. מדובר צה"ל נמסר כי רובן של הרקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ואחרות נפלו בשטחים פתוחים. פצצת מרגמה אחת התפוצצה בסמוך לגן ילדים בקיבוץ במועצה האזורית אשכול דקות ספורות לפני שהגיעו הגננת והילדים לגן. אין נפגעים כתוצאה מהירי.

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "הבדל של כמה דקות ויכל להיות כאן אסון גדול שנמנע בנס. אני מבקש לחזק את תושבי עוטף עזה, ולומר באופן ברור לאויבנו שעל הגבול – הפרה של השקט תיענה ביד קשה".

לפי שעה שום ארגון לא נטל אחריות לירי אך הג'יהאד האסלאמי איים בעקביות בימים האחרונים להגיב על שלושה משורות לוחמיו שחוסלו שלשום בתקיפת צה"ל ועל השמדת מנהרת הטרור לפני מספר חודשים בה נהרגו עשרות פעילי הזרוע הצבאית של הארגון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפני זמן קצר אמר דובר הג'יהאד האסלאמי, דאוד שהאב, "תגובה מבורכת של ההתנגדות. דם בני העם הפלסטיני אינו זול. נרחיב את הירי לערים המרכזיות אם צה"ל ינהג בטיפשות".

בתוך כך, לפני זמן קצר דיווח כוח צה"ל על שמיעת ירי ונבדקת אפשרות שבוצע לעבר הכוח ירי מרצועת עזה.

בעקבות המשך הירי לעבר ישובי העוטף במועצה האזורית אשכול הודיעו כי לא יתקיימו התכנסויות של מעל ל- 500 איש ולכן בוטלה הצגה של אחד מבתי הספר ביישוב.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מכנס בשעה זו בקרייה בתל-אביב דיון הערכת מצב מיוחד עם הרמטכ"ל וראשי מערכת הביטחון.

מחבלים מבצעים ירי הבוקר ברצועת עזה
מחבלים מבצעים ירי הבוקר ברצועת עזה

Back to top button