חדשות הארץמבזקים

מוזיאון קנאביס ראשון מסוגו בישראל

עבודות הגמר המקוריות והמעניינות של בוגרי המחלקה לאדריכלות ועיצוב במכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל. פרויקטי הגמר של בוגרי המחלקה עוסקים השנה במספר נושאים המשלבים תכנון חללים ציבוריים, פרטיים ועוד במבנים בשטח שבין 600 ל- 1000 מ"ר ברחבי תל-אביב ובקמפוס אוניברסיטת אריאל.

אדריכל אסף אביאל, ראש המחלקה לאדריכלות, מסביר על התהליך: "על הסטודנטים היה לבחור אחת מבין שמונה משימות: מלון בוטיק, בית כנסת, מוזיאון, מרכז העצמה לנשים, מרכז תרבות, מרכז קולינריה, תכנון מרחב עבודה חדשני ליזמים (we work); ותכנון מבנה למחלקה לאדריכלות במכללה להנדסאים.

תהליך העבודה של הסטודנטים כלל מחקר על הנושא והסביבה, שלב תכנון רעיוני של המבנה ופיתוח הפרויקט עד לשלב התכנון המפורט לביצוע, אשר כלל עיצוב פנים, הדמיות תלת ממדיות ופריט ריהוט ייחודי. במהלך התכנון התייעצו הסטודנטים עם מהנדס בניין לצורך הבנת הסכימה הסטטית של קונסטרוקציית המבנה המתוכנן, והטמיעו נושא זה בתכניות מפורטות לביצוע. אנו גאים מאוד בתוצרי הסטודנטים שלנו, המשלבים יצירתיות ומקצועיות ורואים בכך הוכחה ללימוד נכון והכשרתם לשוק העבודה בתחום."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עמית שמואל בהנחייתו של אדריכל דוד נוח בחר לעצב מוזיאון קנאביס ראשון בישראל. "בחרתי לתכנן את מוזיאון הקנאביס הראשון בישראל אשר ישמש כמרכז מידע על עולם הקנאביס ויציג מתוכו מחקרים ושימושים היסטוריים ומודרניים בעולם המדע , הרפואה והתעשייה". הפרויקט מתעסק בעיקר בחשיפה של סגולות הקנאביס לעולם במטרה לשפר את התפיסות בקרב הקהל הרחב כלפי קנאביס. המוזיאון יכלול אולם הרצאות וכ-4 מעברי תצוגה מרכזיים, מעשירים ומלמדים העוסקים בסוגי הקנאביס השונים, שימושיו בתעשיה, שימושיו לתזונה ומרפא, תרבות והיסטוריה. את המוזיאון בחר עמית למקם ברח' נחלת בנימין בת"א משום שמדרחוב זה מושך אליו תיירות מקומית ובינ"ל בטווח גילאים רחב, ולכן מיקום זה יכול לסייע בחשיפת המוזיאון לקהל הרחב.

אוריה טל בהנחייתו של אדריכל דוד נוח בחרה כפרויקט גמר לתכנן מוזיאון יין אינטראקטיבי. את המוזיאון היא בחרה למקם ברחוב נחלת בנימין 6 בתל אביב, במדרחוב שוקק חיים, המאופיין במסעדות, ברים ובתי מלון עם תנועה ערה של מקומיים ותיירים לאורך שעות היום ועד השעות הקטנות של הלילה. המוזיאון מתבלט בין שאר מבני הרחוב בשל סגנונו הייחודי, ובנוי מאלמנטים המתמזגים עם הרחוב וגולשים אל פנים המבנה, תכנון הסוחף את העוברים והשבים אל תוך המוזיאון. במבנה קיר ירוק מרהיב הנשקף מכל הזויות הפנימיות והחיצוניות של המוזיאון ומשרה אווירה טבעית ונינוחה המדמה שהייה בכרם ענבים פסטורלי. המבקרים במוזיאון ילמדו להכיר את עולם היין ואת תהליך ייצורו מקרוב דרך פעילויות ומייצגים המערבים את החושים השונים ומספקים חוויה ייחודית ומרתקת.

אור אליה בהנחייתו של אדריכל אסף אביאל בחרה כעבודת גמר לתכנן מוזיאון חקלאות התיישבותית בנגב אשר יציג את טכניקות החקלאות והגידולים השונים שהיו בנגב טרם הקמת מדינת ישראל מתקופת אברהם אבינו – מלכות יהודה- מלכות שלמה -"תור הזהב של הנגב"- נבט, רומי וביזנט. את המוזיאון מקמה אור במצפה רמון בבית ספר שדה הר הנגב. המבנה מתוכנן כאינטרפרטציה למבנה מדברי: מבנה מעגלי סביב חלל דגם הנגב. אליה מסבירה על הפרויקט שתכננה: "חקלאות ופיתוח הנגב היו מאז ומעולם נושא מעניין, הכיצד מקיימים התיישבות במקום צחיח? בהתאם לכך בחרתי להנגיש מידע לקהל הרחב דווקא באזור זה, מצפה רמון. במוזיאון המבקרים ייווכחו לטכניקות החקלאות השונות והגידולים שפיתחה כל תקופה. ילמדו על ההיסטוריה המקומית ויוכלו להתחבר לשורשיות הארצית וליהנות מנופים עוצרי נשימה".

Back to top button