חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

לילה קשה בדרום הארץ: כל האירועים, כך עברה היממה האחרונה

חמאס מפרסם לפני זמן קצר (רביעי) תיעוד בו מוצג לכאורה רגע הפינוי של חיילי צה"ל שנפצעו אתמול כתוצאה מירי פצצת מרגמה באזור קיבוץ סופה שבמועצה האזורית אשכול. על פי הודעת דובר צה"ל "חייל צה״ל נפצע באורח בינוני ושני חיילי צה"ל נפצעו באורח קל מהשיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום."

החיילים פונו במסוק צבאי לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. מבית החולים נמסר כי " שלושה פצועים פונו במסוק מאזור סופה, לחדר הטראומה בסורוקה. אחד מהם במצב בינוני, סובל מפגיעת גפיים ושניים נוספים במצב קל."

סרטון של חמאס מפינוי חיילי צה"ל

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מאוחר יותר שוחררו שני החיילים שנפצעו קל וחייל הנוסף שנפצע בינוני הוכנס לחדר ניתוח "הפצוע שפונה לביה״ח מאזור סופה הוכנס לחדר הניתוח ומטופל על ידי צוות רב תחומי: אורתופדיה, כלי דם ואף אוזן גרון." נמסר מבית החולים סורוקה.

צילום: חדשות MivzakLive

צילום: דוברות בית החולים סורוקה

במהלך כל הלילה ביצעו ארגוני הטרור ברצועת עזה ירי בלתי פוסק ומטחים כבדים מאוד לעבר יישובי הדרום, בין היתר, מעבר למועצות האזוריות בעוטף גם לערים הגדולות באזור, אשקלון, אופקים, שדרות ונתיבות. למעלה מ-100 פצצות מרגמה ורקטות נורו לעבר שטח ישראל, לפחות 40 מהם יורטו בהצלחה על ידי כיפת ברזל ושאר הרקטות ופצצות המרגמה שנורו, רובן נפלו בשטחים פתוחים.

וכך נראים השיגורים מהצד העזתי

קרדיט: דובר צה"ל

הג'יהאד האסלאמי מבצע ירי פצצות מרגמה לעבר שטח ישראל

פצצת מרגמה נפלה בסמוך לגן ילדים "שיבולים" שבקיבוץ במועצה האזורית אשכול דקות ספורות לפני שהגיעה הגננת והילדים לגן. שר החינוך, נפתלי בנט התייחס לאירוע ואמר כי "הבדל של כמה דקות ויכל להיות כאן אסון גדול שנמנע בנס. אני מבקש לחזק את תושבי עוטף עזה, ולומר באופן ברור לאויבנו שעל הגבול – הפרה של השקט תיענה ביד קשה".

פצצת מרגמה בשטח פתוח – צילום: דוברות המשטרה
נפילת פצמ"ר הבוקר סמוך לגן ילדים במועצת אשכול

מחסן שנמצא בחצר בית פרטי במועצה האזורית אשכול ספג הלילה פגיעת ישירה, למרבה המזל לא היו נפגעים אך במקום נגרם נזק. ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני אמר, "לאורך הלילה הופעלו מספר אזעקות במרבית יישובי המועצה. נפלו פצמ״רים בתוך שני ישובים, אחת פגעה ישירות בבית מבלי שגרמה לנפגעים. אנו נערכים גם הבוקר ובימים הקרובים לתגובות של ילדינו נוכח האירועים".

במגרש כדורגל בעיר נתיבות נפלו חלקי טיל היירוט של כיפת ברזל, גם במקרה הזה לא היו נפגעים אך מספר אנשים שלקו בחרדה נזקקו לטיפול רפואי.

אזעקה הלילה בנתיבות יירוטים והדי פיצוצים – צילום: אליאור כהן

אזעקה הלילה בנתיבות יירוטים והדי פיצוצים – צילום: אליאור כהן

צילום: אביחי מרציאנו, רדיו דרום
צילום: אביחי מרציאנו, רדיו דרום
צילום: אביחי מרציאנו, רדיו דרום

צילום: אביחי מרציאנו, רדיו דרום

במקביל לירי מרצועת עזה תקפו כוחות צה"ל 65 יעדי טרור של חמאס והג'יהאד האסלאמי ברחבי הרצועה. בין המטרות נתקפו מחסני רחפנים המיועדים לטרור, מחרטה לייצור רקטות ומנועי רקטות, אמצעי לחימה ימי מתקדם, מתחמים צבאיים, מחנות אימונים ואתרים לייצור אמצעי לחימה.

תקיפות צה"ל הלילה ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

יש לציין כי מוקדם יותר במהלך היום הותקפו למעלה מ- 35 יעדי טרור בשבעה מתחמי טרור השייכים לארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בשטח רצועת עזה. שישה מתחמים צבאיים נתקפו ובהם אתרי אחסון אמצעי לחימה, מטרות ימיות ומפקדות טרור.

תקיפות צה"ל בעזה (צילום: מקורות פלסטינים)

תקיפות צה"ל בעזה (צילום: מקורות פלסטינים)

כמו כן, במסגרת התקיפה נוטרלה מנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור חמאס במרחב מעבר כרם שלום. מדובר במנהרת טרור שיוצאת מרצועת עזה, חודרת למצרים ומשם חוצה לשטח ישראל. המנהרה דו שימושית ומיועדת לצורכי טרור ולהעברת אמצעי לחימה לשטח מצרים. המנהרה אותרה בשלבי חפירה בסמיכות למעבר כרם שלום, בו עוברות סחורות רבות לתושבי הרצועה. זוהי המנהרה השנייה המנוטרלת באזור מעבר כרם שלום, והעשירית מאז אוקטובר האחרון.

קרדיט: דובר צה"ל
קרדיט: דובר צה"ל

לאחר מכן בוצע גל נוסף של תקיפות כנגד מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס על כ- 25 יעדי טרור ברצועת עזה.

בצה"ל אמרו כי "החמאס בוחר שוב לפעול כנגד האינטרסים של תושבי הרצועה ולאחר שנכשל בהפרות הסדר האלימות לאורך גדר המערכת בוחר לבצע ולאפשר ירי תלול מסלול רחב כנגד אזרחי ישראל. צה"ל לא יאפשר פגיעה בביטחון אזרחי ישראל וימשיך לפעול בנחישות כנגד הטרור מעל ומתחת לקרקע. צה"ל ימשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל. צה"ל ערוך למגוון תרחישים."

מאז השעה 05:00 לפנות בוקר ועד לשעה זו נשמר השקט במרחב עוטף עזה. מפקד אוגדת עזה תת-אלוף יהודה פוקס ביקר היום במקיף הכללי אמי״ת על שם גוטירט בשדרות ודיבר עם תלמידי בית ספר. בביקור נכחו ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, מ"מ יו"ר מרכז השלטון המקומי ויו"ר פורום ערי הפיתוח וראש עיריית דימונה, בני ביטון, מנכ"ל העירייה, טל טורן ומנהל המקיף הכללי אמי"ת ע"ש גוטוירט, אדי דגן.

מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס התייחס לאירועים האחרונים בדרום ואמר כי "תושבי הרצועה שבויים של החמאס, שהוא ארגון טרור ממומן ע"י איראן". הוא ציין כי "במקום לדאוג לרווחת תושבי הרצועה החמאס משקיע את הכסף בטרור ומנצל את האוכלוסייה לרעה. אנחנו כאן, צבא חזק, אנחנו נמשיך להרתיע את האויב ולפעול לסיכול פעולות טרור כדי שאתם תוכלו להגיע בבטחה לבית הספר וללמוד למתכונת. אני לובש מדים בשביל שאתם תוכלו לבוא לבית ספר, זו המשימה שלי כל יום. אלפי חיילים מהמודיעין, משריון, מחיל האוויר ומהחי"ר נמצאים כאן כדי לשמור עליכם. עליכם מוטלת האחריות להישמע להוראות והנחיות פיקוד העורף ולשים לב לסובבים אתכם"

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני נפתלי בנט התייחס הבוקר להסלמה בדרום במהלך ביקור בבית ספר בעוטף עזה ואמר כי "המוח הוא מוח איראני והידיים – ידי חמאס. התפיסה שלי לגבי עזה היא לעמוד כצוק איתן מול חמאס, ולתת גב איתן לתושבי עוטף עזה" הוא ציין כי "מדינת ישראל מצויה במערכה ממוקדת ועקבית אל מול ראש התמנון באיראן. אותו תמנון מפעיל את זרועותיו בלבנון, בסוריה ובעזה כדי לפגוע במדינת ישראל."

השר בנט הוסיף כי "מכיוון שאנחנו מנהלים מערכה כלכלית, מדינית וצבאית מול איראן, איראן מנסה להסיח את דעתנו ולייצר פרובוקציות כאן בעזה דרך אחת מזרועות התמנון. בעודנו נותנים בטחון לתושבי עוטף עזה, ובעודנו מכים בחמאס שבעזה, אסור לנו להפיל את הכדור, אסור לנו להוריד את המבט מהמטרה העיקרית. המטרה העיקרית היא איראן. ברגע שנטפל בראש התמנון כבר ממילא אנחנו נראה מצב הרבה יותר טוב מול כל זרועות התמנון."

צילום: יוסף איפרגן
צילום: יוסף איפרגן

Back to top button