צרכנות

כל הדרכים המובילות לרכב חדש

בשנת 2018 קיים מגוון רחב של דרכים לרכישת רכב חדש. עשינו עבורכם סדר באפשרויות השונות בכדי שתוכלו לבחור את המתאימה והמשתלמת ביותר עבורכם

מאת: יובל בנר

בשנים האחרונות אנו עדים למגמה ההולכת (או נוסעת) על כבישי ארצנו – יותר ויותר מכוניות חדשות מציפות את הכבישים, עם עלייה קלה במכירות כמדי שנה. למעשה, כל שנה, מספר כלי הרכב הכולל על הכביש עולה בכ-5%, לאחר חישוב כללי של מצבת כלי הרכב, אלה הנגרעו ממנה ואלה שנתווספו. שינוי זה מתאפשר הודות לשינוי בשוק הרכב. אם בעבר קניית רכב היתה מחוייבת להיעשות דרך היבואן עצמו, היום קניית הרכב יכולה להיעשות דרך מספר גופים שונים שהם בעצם חברות מימון לרכישת רכב וחברות ליסינג. החברות הללו הן המתנהלות מול היבואנים ומרוויחות מהפרש התשלומים בין המחיר שהן גובות מהלקוח למחיר שהן משלמות ליבואני הרכב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שיטות קנייה אלה עזרו ללקוחות רבים שבעבר אין היה בכוחם לרכוש מכונית חדשה להריח את ריחו הממכר של תוך הרכב החדש וזאת אפילו ללא מאמץ מיוחד. היכולת לפרוס את התשלומים על הרכב הביאה לכך שניתן להחזיר בכל חודש בדיוק את מה שמתאים לך. אולם, מי שקופץ מיד על המציאה הראשונה, סופו יכול להיות באוברדראפט, זאת כיוון שאחזקת רכב, זו הקורית מיד לאחר רכישתו היא לא עניין זול במיוחד. מעבר למחקר לגבי קניית הרכב, יש לבצע גם הערכה של עלויות הדלק החודשיות, לעשות השוואת מחירים לביטוח רכב וסקר שוק לגבי עלויות של טיפולים תקופתיים ומחירי חלפים. כל אלה, כך יתגלה במהרה, אינם סכומים קטנים. סקרנו עבורכם את האפשרויות העומדות לפניכם לרכישת רכב חדש:

הלוואה בנקאית

הלוואה בנקאית מסווגת, במקרים רבים, כשיטה הנוחה ביותר לרכישת רכב חדש. הבנק הרי מכיר אותך ולהפך, מה שאומר שביכולתו להעמיד לרשותך הלוואה בתנאים האפשריים והנוחים יחסית עבורך. ישנה גם האפשרות לנהל משא ומתן מול הבנק על גובה ההחזרים החודשי, הריבית וכו'. הלוואה היא בסופו של דבר מוצר שהבנק מעוניין למכור והמחיר עליו אינו אחיד. החיסרון המשמעותי הוא שההלוואה עלולה להכביד על מסגרת העובר ושב ושבדרך כלל סכום ההלוואה לא יכסה את הרכב כולו.

הלוואה חוץ בנקאית

גופי המימון החוץ בנקאי רבים יחסית במספרם וקיימת בינהם תחרות קשה – מה שבאופן עקרוני יכול לבוא לטובת הלקוח. הם יפתו אותך בטענות לרמת נוחות גבוה יותר, שכן ההלוואה היא חוץ בנקאית ולכן לא תכביד על העו"ש. מצד שני, בד"כ תנאי האשראי יהיו פחות טובים משל הבנק ובסכומים גבוהים יכול הפער להיות משמעותי בהחלט. כמו כן, בד"כ תבקש חברת האשראי לשעבד את הרכב עד לסיום התשלום.

מימון ליסינג

חברות הליסינג מחזיקות בנתח משמעותי מהשוק מכיוון שיש באפשרותן "לשחק" עם כמה גורמים. מכיוון שחברות הליסינג הן כוח קניה חזק למול היבואנים, יש באפשרותן לרכוש מספר גדול של כלי רכב ולקבל עבורם הנחה משמעותית. את ההנחה הזו, תוכל החברה לגלגל ללקוח וכך למעשה כולם מרוויחים.

בבואך לרכוש רכב מחברת ליסינג ניתן לרכוש רכב משומש, שעשה כברת דרך כרכב ליסינג או השכרה, וכן באפשרותך לרכוש רכב בתכנית "אפס קילומטר", דהיינו רכב חדש שירשם לאחר הרכישה כרכב יד שנייה מליסינג ומחירו כמשומש יהיה בהתאם. גם כאן תוכל חברת הליסינג להציע סוגים שונים של אשראי חוץ בנקאי ותנאי מימון שונים, אפילו עד 100% משווי הרכב, מה שאומר שאין צורך בשום הון התחלתי על מנת לרכוש רכב חדש לחלוטין. בנוסף, בסיום תקופת החכירה ניתן להחזיר את הרכב לחברת הליסינג כך שישמש כמקדמה עבור הרכב הבא.

ליסינג פרטי תפעולי

שיטה דומה לשיטה הקודמת רק שכאן בנוסף לרכישה מצטרף סכום קבוע המגלם גם את הוצאות האחזקה של הרכב. כלומר, בשיטת מימון זו, אין על הלקוח שום לחץ כזה או אחר פרט לסכום ההחזר החודשי הנקבע מראש בהתאם לסוג הרכב. שיטה זו כאמור אינה זולה, אך יכולה להתאים לאלו שאינם ששים לבזבז את מרצם, כספם וזמנם במרכזי שירות לרכב ומעוניינים שחברה חיצונית תדאג לכל מהרגע הראשון. בנוסף, שיטה זו יכולה לכלול אפילו את עלויות הביטוח, עוד נקודה לטובת אלה המעוניינים לסגור הכל תחת קורת גג אחת.

בשורה התחתונה, הבשורה היא שרכישת רכב בימינו היא כבר לא עניין יקר, אלא יותר עניין של צרכנות נבונה, מחקר ובחירה בין האפשרויות השונות. ככזה, יש לגשת אליו מהכיוון הנכון ולהבין את הכוח שיש לך בקניית הרכב. גם כאן, כמו בכל תחום, אין להתפתות לרכישה שתקשה עליך בעתיד – יש להשוות מחירים מכמה גופים ולא להתעצל ולבצע גם השוואת מחירי ביטוח, מה שלעיתים יכול להתגלות כפער של אלפי שקלים בשנה.

Back to top button