חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

לאחר הערכת מצב: הדרום חזר לשגרה מלאה ללא הגבלות

לאחר לילה של ירי בלתי פוסק, מאז שעות הבוקר (רביעי) נשמר השקט בעוטף עזה. לאחר הערכת מצב עם הצבא שהתקיים הערב הוחלט על חזרה לשגרה מלאה ללא הגבלות.

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול שיישוביה ספגו את עיקר האש מעזה כתב הער לתושביי המועצה, "ליל אמש היה קשה לכולנו עם רצף של אזעקות במרבית יישובי המועצה. דווחנו על ידי הצבא שעשרות פצצות מרגמה נורו לשטח המועצה, חלקם יורטו על ידי מערכות כיפת ברזל שפרוסות ברחבי המועצה וחלק נפלו בשטחים פתוחים מחוץ ליישובים. פצמ"ר אחד נפל בחצר בית בישוב במועצה ללא נפגעים אך נגרם נזק למבנה.

בבוקר קיימנו הערכת מצב עם הצבא בעקבותיה הוחלט לא לשנות את ההנחיות ולקיים את הלימודים ואת מערך ההסעות כמתוכנן. נלקחו בחשבון חששות של ההורים מהנסיעה לבתי הספר ולכן ביקשנו תגבור של ההסעות על ידי אנשי הביטחון ונוכחות בטחונית בצירי הנסיעה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהתייעצות משותפת ועל דעת כל אנשי המקצוע בשקלול מרכיבי הבטחון והחשיבות בשמירה על השגרה חשבנו שנכון לקיים לימודים, ולאפשר להורים את חופש הבחירה האם לשלוח את ילדיהם לבתי הספר והגנים. בסופו של דבר נרשמה נוכחות בבתי הספר של כ-70% מהתלמידים וכ-90% בגני הילדים.

יום הלימודים הותאם לחוויות של הילדים. צוותי החינוך שלנו מיומנים ולמודי ניסיון ונערכו לתת לילדים את המענה המתאים בשיתוף השירות הפסיכולוגי חינוכי ומרכז החוסן. הבוקר הורה משרד החינוך על ביטול פעילויות חוץ בטווח של עד 15 ק"מ מהגבול ולכן בוטלו החוגים המתקיימים מחוץ למבנים להיום.

אנחנו נמצאים בקשר שוטף עם הצבא. בימים האחרונים נוספו לנו מרכיבי בטחון חדשים כמו כיפת ברזל והארכת זמן ההתרעה שהם משמעותיים ועמדו בבסיס השיקולים שאפשרו לנו שמירה על השגרה.

צוותי החוסן נותנים מענה לפניות התושבים, ואתם יכולים לפנות למרכז בטלפון: 08-9965264. מוקד אשכול פתוח כרגיל 24/7 08-9966333

עברנו יחד יומיים לא קלים והוכנו שוב שקהילת אשכול חזקה ומסוגלת לעמוד באתגרים" כתב ראש המועצה ירקוני.

צילום: חדשות MivzakLive

Back to top button