חדשות חוץמבזקיםרצועת עזה

היילי במועצת הביטחון של האו"ם: "חמאס מחויב להשמדת ישראל"

ארה"ב ביקשה אמש (שלישי) לכנס פגישה דחופה במועצת הביטחון של האו"ם בכדי לדון על האירועים האחרונים, הירי שבוצע מרצועת עזה לישראל והעימותים האלימים בין "המפגינים" הפלסטינים לכוחות הביטחון לאורך גבול רצועת עזה.

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי הטיחה ביקורת קשה על הפלגים החמושים בעזה בעקבות ירי מטחי הרקטות והפצמ"רים שבין היתר פגעו בחצר גן ילדים וגרמו לפציעתם של לפחות חמישה בני אדם. "מועצת הביטחון צריכה להגיב בזעם על ההסלמה האחרונה של אלימות המכוונת נגד אזרחים ישראליים חפים מפשע. על ההנהגה הפלסטינית לשאת באחריות למה שקורה בעזה" אמרה היילי.

היום (רביעי) התכנסה מועצת הביטחון של האו"ם לבקשת ארה"ב בכדי לדון על ירי הרקטות והפצמ"רים אמש לעבר ישראל. שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי תקפה את חמאס והג'יהאד האיסלאמי בעקבות הירי לעבר ישראל ואמרה בפתח דבריה בישיבת המועצה כי "היחס כשמדובר בישראל הוא תמיד שונה וצבוע. ישנן חברות במועצה שאינן סבורות שירי רקטות הוא טרור, אך ארצות הברית רואה זאת באופן שונה. עשרות רקטות נורו לעבר ישראל כדי לגרום למקסימום קורבנות, רקטה שנפלה בחצר גן ילדים היא מחשבה בלתי נסבלת על הנזק שיכול היה להיגרם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היא הדגישה כי "המתקפה הברוטלית מוכיחה כי חמאס מחויב להשמדת ישראל. הוא יורה רקטות, חופר מנהרות טרור ומארגן הפרות סדר אלימות לאורך גדר הגבול. כל הפעולות האלה הן רק חלק מהאסטרטגיה של חמאס לגרום לישראל כמה שיותר נזק". היילי פנתה אל נציגי המדינות במועצה ושאלה, "מי מכם היה מוכן לספוג ירי של עשרות פצצות מרגמה ורקטות לעבר מדינתו? ברור שאף אחד לא היה מסכים לכך".

היילי ציינה כי "תושבי עזה אינם זקוקים להגנה מפני גורם חיצוני אלא שיגנו עליהם מפני חמאס. הפעולות שחמאס מבצעת מציבות את עזה בפני סכנה גדולה. העם בעזה נמצא בפני בעיה הומניטרית גדולה ואנו רוצים לסייע לו".

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי (קרדיט: cnn.com)

Back to top button