חדשות הארץטכנולוגיהמבזקים

אירוע הצדעה חגיגי לרגל 70 שנות חדשנות ישראלית במטה האו"ם

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ושגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, פתחו היום (חמישי), את אירוע ההצדעה החגיגי לרגל 70 שנות חדשנות ישראלית, במטה האו"ם בניו יורק, בו השתתפו למעלה מ-500 דיפלומטים ומובילה הקהילה היהודית בצפון אמריקה. השר כהן הגיע לביקור רשמי בקנדה וארה"ב כראש משלחת ממשלתית ובה המדען הראשי ויו"ר רשות החדשנות, ד"ר עמי אפלבאום, ראש מינהל סחר חוץ, אוהד כהן, ויו"ר מכון היצוא אדיב ברוך.

האירוע, שם דגש על החדשנות הישראלית והדרך בה ישראל שינתה ומשנה את העולם במסגרת חגיגות 70 שנה לישראל בסימן מורשת של חדשנות. אירוע ההצדעה לחדשנות הישראלית נערך במטה האו"ם בניו יורק, קדמת הבמה העולמית, מתוך כוונה לחשוף את מדינות הארגון וראשיו להשפעה העולמית של ישראל ותרומתה לאנושות ולחברה.

משרד הכלכלה והתעשייה, באמצעות הנספחות הכלכלית של המשרד בניו יורק, מכון היצוא והמשלחת הקבועה של ישראל לאו"ם, עמדו בראש הפקת האירוע שכלל הרצאות על החדשנות הישראלית ע"י מר רן מידן, מנכ"ל נטפים, אשר הציג את המאמץ של החברה לצמצם את הרעב העולמי ע"י אספקת מים נקיים לשתייה וחקלאות, וד"ר דניאל גולד, ראש מפא"ת במשרד הביטחון ומי שעמד בראש פרויקט פיתוח "כיפת ברזל", שהציג את החדשנות הישראלית בעולמות הביטחון, הסייבר וההייטק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד באירוע התקיימה תערוכה בה חלק מההמצאות של החברות הישראליות שהצליחו לשנות ולשפר את העולם במגוון תחומים:

· בתחום האנרגיה- כרומגן, סולאר אדג' ואורמת.

· בתחום המים- נטפים ו-IDE

· בתחום החקלאות- חברת הזרע, AFIMILK, SCR

· בתחום הבריאות- טבע ו-REWLK

· בתחום ההייטק והסייבר- צ'ק פוינט ו-HP

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "היום אנחנו מציגים את התרומה המשמעותית של ישראל לעולם. ישראל לא מודדת את הצלחה במספרים בלבד, אלא ביכולת לתרום, באמצעות החדשנות וההמצאות הישראליות, לחיי היום יום ולתיקון עולם מתמיד. לכבוד חגיגות 70 שנה לישראל, התרגשנו לציין, גם בבמה מרכזית וחשובה זו, את הישגיה של ישראל והיותה מרכז חדשנות עולמי ששינה את החיים של אזרחים ממדינות רבות בעולם".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון: ״אנחנו גאים לארח כאן באו״ם את הטכנולוגיה הישראלית. 70 שנה של טכנולוגיות כחול-לבן שהצליחו לשנות את פניה של החברה העולמית ולהוות גשר בין ישראל למדינות רבות בעולם. מדינת ישראל היא מעצמת חדשנות בעלת מקום של כבוד בקרב מדינות העולם. נמשיך להציג את היכולות היוצאות דופן של ישראל אל מול אלה שמנסים להכפיש את שמנו״.

רן מידן, מנכ"ל ונשיא נטפים: "כישראלי וכמנכ"ל נטפים, זהו כבוד גדול עבורי להציג את החברה במסגרת חגיגות ה-70 למדינת ישראל באו"ם. נטפים הינה סיפור הצלחה ישראלי, ודוגמה לטכנולוגיה ישראלית המשנה את העולם ותורמת משמעותית לפתרון בעיות המזון והמים איתן אנו מתמודדים. שילובה של נטפים באירוע זה הינה עדות לחדשנות המתמדת של החברה, המפתחת ללא הרף פתרונות טכנולוגיים יצירתיים במטרה לסייע לעולם לגדל יותר מזון בפחות משאבים, החל מהמצאת ההשקיה בטפטוף לפני למעלה מ-50 שנה ועד הובלת תחום החקלאות הדיגיטלית כיום. לאחרונה השקנו את מערכת ה-NetBeat שפותחה בסיוע חברת mPrest, מפתחת מערכת השליטה ובקרה של 'כיפת ברזל'. NetBeat הינה המערכת הדיגיטלית המתקדמת בעולם לניהול ההשקיה והדישון המאפשרת לכל חקלאי למקסם את התוצאות שלו מכל מקום ובכל זמן."

צילום: דוברות משרד הכלכלה

Back to top button