צרכנות

עו"ד תעבורה: סיוע בהחזרת רישיון נהיגה לאחר פסילה

ברור למדי כי פסילתו ושלילתו של רישיון נהיגה אינן חוויות נעימות עבור אף נהג, אולם, למרות זאת, ישנם מקרים מסוימים בהם פסילת רישיון הנהיגה עלולה להוות את ההבדל בין היכולת לעבוד ולהשתכר ובין אבטלה הנכפית על הנהג. על אף שהמקרים המובהקים לכך הם נהגים מקצועיים (לדוגמה, פסילת רישיונו של נהג מונית, פירושה עבורו, שלילת היכולת לעבוד), ישנם עוד מקרים רבים, בהם שלילה כזו עלולה להשפיע על האדם באופן חמור. בין מקרים כאלה אפשר למנות, למשל, אנשי מכירות הנדרשים להתנייד בין הלקוחות או בין סניפי החברה השונים, עובדים במקומות בהם התחבורה הציבורית דלילה או שאיננה סדירה, מחזיקי תפקידים בכירים וכן הלאה.

לשם מה נדרש עורך דין תעבורה בעת פסילת רישיון?

בישראל ישנם שלושה גופים שבידיהם נתונה הסמכות לשלילת רישיונם של נהגים: משטרת ישראל, משרד הרישוי ובית המשפט לתעבורה. בניגוד למקרים בהם הרישיון נפסל על ידי משטרת ישראל, כאשר פסילת הרישיון מתבצעת בשטח, מיד לאחר ביצוע העבירה וטופס הזימון לשימוע בפני קצין משטרה ניתן בידיו של הנהג, במקרים בהם משרד הרישוי או בית המשפט לתעבורה הם הגופים מולם אמור להתנהל הנהג, ההודעה על פסילת הרישיון נשלחת לנהג בדואר, ומבחינת החוק, אין צורך לגוף הפוסל להוכיח את קבלת ההודעה על ידי הנהג, אלא רק את עובדת שליחתה. הדבר אקוטי במיוחד, מאחר ונהגים רבים אינם מקבלים את ההודעה ואינם מודעים לכך כי רישיונם נפסל, ולכן ממשיכים לנהוג ברכב כהרגלם. בית המשפט מתייחס לנהיגה בעת פסילת רישיון כאל עבירה חמורה, שעלולה לעלות לנוהג לא רק ברישיונו לתקופה לא מבוטלת, אלא גם בקנס כספי גדול ואף לגרור עימה עונשי מאסר בפועל. עורך דין תעבורה יכול לסייע לכם להתמודד מול כל אחד משלושה הגופים הללו.

נהיגה בזמן פסילת רישיון

עבירת נהיגה בזמן פסילת רישיון הנהיגה מוגדרת ומעוגנת בסעיף 67 לפקודת התעבורה: "מי שהודע לו שנפסל מקבל או מהחזיק רשיון נהיגה, וכל עוד הפסילה בתקפה הוא נוהג ברכב שנהיגתו אסורה בלי רשיון לפי פקודה זו, או מי שנוהג בניגוד לתנאים שנוספו ברשיונו כל עוד הם בתקפם, או מי שהודע לו כי נפסל מהחזיק ברשיון רכב וכל עוד הפסילה בתקפה הוא משתמש באותו רכב או מרשה להשתמש בו, או מי שנהג או הרשה לאחר לנהוג ברכב בניגוד להודעת איסור שימוש או צו איסור שימוש, דינו – מאסר שלוש שנים או קנס מאה אלף לירות, או שני הענשים כאחד." ניתן לראות, כי למרות שהענישה בגין עבירות תעבורה, בד"כ, מסתכמת בפסילת הרישיון ובקנס כספי, לעבירת נהיגה בזמן פסילה, מתייחס החוק בצורה מחמירה בהרבה, ולכן, גם הוסיף להן רכיב ענישה מהתחום הפלילי – רכיב המאסר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשורה התחתונה

גם אם אינכם נהגים מקצועיים, פסילת רישיון נהיגה, ובמיוחד נהיגה לאחר פסילת הרישיון, הם תחומים שאסור לכם להתמודד איתם בכוחות עצמכם! עו"ד תחבורה מנוסה, לעומת זאת, יכול להפוך את הקערה על פיה ולהשיב לכם את רישיונכם!

Back to top button