צרכנות

דירות בקריות: 2 פרויקטים חדשים ששווה לבדוק

נראה כי עם ישראל גילה את היתרונות הגלומים בחיים מחוץ לחיים האורבניים המפויחים והסואנים, אחרת, יהיה קשה מאד להסביר את הנהירה הגדולה הקיימת כיום ממרכזי הערים אל אזורים ירוקים יותר, פתוחים, אזורים השמים את הדגש על איכות חיים. אל דאגה, מי שמכור למגורים בשנקין בתל אביב או בכרמל בחיפה, עדיין יעדיף לגור שם, אבל נראה, כי כל השאר (ומדובר ברוב) מוכן להחליף, בלא התלבטויות מיותרות, את האפור המדשדש בירוק המתחדש. את המגמה הזו ניתן לראות, במידה רבה, בתאוצה הרבה שתופסים פרויקטי בניה חדשים בכל רחבי הארץ, ובעיקר בקריות שליד חיפה.

אז מה, בעצם, השתנה, בתחום דירות בקריות?

עד לשנות התשעים של המאה הקודמת, הקריות נחשבו לאחיות הקטנות והלא אטרקטיביות של העיר ה"גדולה", חיפה. הן נחשבו למנומנמות-קמעה, ומרבית בני הנוער שגדלו בהן לא ראו בהן את מקום מגוריהם העתידי. הם העדיפו את הערים הגדולות יותר, חיפה ואפילו תל אביב, המיני- ניו יורק הישראלית. יהודה פוליקר, ערן צור ומפורסמים רבים שהצליחו לשבור את מחסום הצ'ק פוסט, הפכו למושא ההערצה של הנוער, והפיחו בתושבי הקריות הצעירים יותר את התקווה שגם הם יצליחו לעשות זאת. הקריות נחשבו לקשישות ולכן, דירות בקריות לא היו להיט נדל"ני. אבל, כל זה השתנה, בזכות תנופת הפיתוח האזורית שהחיתה את האזור והזרימה לתוכו חיים חדשים – עסקים, נתיבי תחבורה וכמובן, גם פרויקטי בניה חדשים שצמחו ברחבי הקריות.

גבעת אלונים בקריית אתא

בדרומה – שכונת גבעת טל, ממזרחה – צומת סומך, מערב לה יערות האלונים של הגליל התחתון וכשנופן של הקריות ושל רכס הכרמל עתיד לשמש לה כרקע, הולכת ומוקמת באזור גבעת אלונים. תכנונה של שכונת גבעת אלונים נעשה מתוך התפישה המודרנית אשר משלבת הקפדה על סטנדרטי תכנון וביצוע גבוהים, בניה בצפיפות נמוכה, ריאות ירוקות ושירותים קהילתיים המוצעים בתוך השכונה עצמה. שילובה כיחידה שלמה (שכונה אחת המתוכננת ונבנית כשכונה ולא כמבנים בודדים) באופן טבעי בסביבות הירוקות העוטפות אותה, היה אחד מהקווים המנחים המרכזיים שהנחו את מתכנניה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משכנות אמנים (כורדני החדשה) בקריית מוצקין

מרביתה של השכונה (כ-900 דונם משטחה) מוקמת במתחם שהיווה את מחנה כורדני המוכר. לאחר העברתו של הבסיס בהדרגה למיקומו החדש שבגליל, תוכננה ונבנית במקומו שכונת משכנות אמנים, שכונה ששמה את השילוב בין איכות החיים לאורבניות במרכז האתגרים התכנוניים שלה. הפארק המרכזי הגדול שלה (שעתיד להיקרא על שמו של אריק איינשטיין) הינו רק חלק מהריאות הירוקות שעתידה להכיל השכונה הממוקמת בקרבת צמתי תחבורה עיקריים. גם כאן, מדובר בשכונה שלמה, אשר למרות הקרבה והנוחות לצירי התחבורה, עתידה להציע לדיירים הגרים בה את כל השירותים הקהילתיים להם הם נזקקים, מבלי להיאלץ לצאת מגבולות השכונה.

Back to top button