חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

"נתניהו ושריו מתייחסים לקבינט כאל צעצוע פוליטי וגורמים נזק לביטחון"

"אירועי הימים האחרונים הוכיחו פעם נוספת, שנתניהו ושריו מתייחסים לקבינט כאל צעצוע פוליטי או מסיבת עיתונאים, ולא כאל הגוף הביטחוני החשוב בישראל." אומר הערב (חמישי) יו"ר סיעת יש עתיד וחבר ועדת חוץ וביטחון ח"כ עפר שלח.

שלח מוסיף כי "ראש הממשלה לא כינס את הקבינט בזמן ההסלמה בדרום, ושרים מתוסכלים התחרו זה בזה באמירות חסרות אחריות. אחרי מאיר דגן ז״ל, מעיד גם ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו שראש הממשלה נתן לו הוראה שמשמעותה עלולה להיות מלחמה, בלי לשתף את גוף קבלת ההחלטות החוקי והראוי."

"כל זה בא אחרי הפיאסקו של חוק הכרזת המלחמה, והמופע המביש של הזמנת שרים שאינם חברי קבינט לישיבה, כאילו מדובר בסידורי ישיבה במרכז הליכוד." אומר ח"כ שלח ומבהיר "מנסיוני בוועדות המשנה החשובות ביותר בוועדת החוץ והביטחון, אני אומר חד משמעית: ההתנהגות הזו גורמת נזק לביטחון ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לכן אני מעלה השבוע שוב את חוק הקבינט, הקובע את דרכי ההתנהלות של הגוף החשוב הזה, ראשו ושריו. חברי קבינט וחברי קואליציה תומכים בו בגלוי, אבל מצביעים נגד בגלל הצו הקואליציוני. אם יעשו זאת גם הפעם, גם הם שותפים לנזק לביטחון שגורמים נתניהו ושריו" אמר שלח.

ח"כ עפר שלח (צילום: אתר הכנסת)

Back to top button