חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו וכהן על הפרסום בעובדה: "דברי הבל ושקר מוחלט"

אמש בתוכנית סיום העונה של "עובדה" ששודרה בערוץ 12, נטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מראש השב"כ יורם כהן להתקין האזנה לראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ולרמטכ"ל בני גנץ. על פי הפרסום ב"עובדה" ראש השב"כ סירב לבקשת נתניהו.

יו"ר ועדת חוץ ובטחון וראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר התייחס לפני זמן קצר (שישי) לפרסום ואמר "אני יודע שזה שקר, וגם ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו יודע שזה שקר. אין חיה כזו שראש ממשלה מבקש מראש שב"כ להאזין לאדם מסויים, קל וחומר לראש מוסד או רמטכ״ל. אין יצור כזה, מפני שכל האזנה נתונה לפיקוח של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה באופן ישיר, ובאופן עקיף לוועדת שרים לענייני שב"כ, ולוועדת המשנה לשירותים חשאיים בוועדת החוץ והביטחון."

דיכטר מסביר כי "זאת אומרת שאם חס וחלילה שב"כ היה מחליט להאזין לראש מוסד, העובדה הזו הייתה חייבת להיות כתובה בדוח שהשב"כ מחויב להעביר ליועמ"ש ולפרקליט המדינה מספר פעמים בשנה. מניסיוני, היועמ"ש ופרקליט המדינה עוברים על זה בצורה מאוד יסודית ושיטתית. זה עוד לפני שהגענו לעובדה שאנשים צריכים לבוא ולבצע את זה – לא מדובר בפעולה שראש השב"כ שם אוזניות ומאזין… המדובר בצירוף של מעשה מטורף על מעשה מטורף על מעשה מטורף ואין שום סיכוי שראש הממשלה ינחה או שראש השב"כ יקבל. בקיצור, מכל כיוון שבוחנים זאת, הדיווח חסר היגיון. מדובר בדיווח שקרי !"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גם ראש השב"כ לשעבר יורם כהן הכחיש הבוקר את הפרסום ב"עובדה" ואמר "ראש הממשלה נתניהו לא ביקש ממני להאזין לראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ולרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. הופתעתי מהפרסום. אלה דברי הבל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אף הוא הבוקר לדיווח וצייץ בעמוד הטוויטר שלו "מעולם לא ביקשתי להאזין לרמטכ״ל ולראש המוסד. זהו שקר מוחלט. אין גבול לשקרים!"

מי שכן ניצל את ההזדמנות להתנגח בנתניהו היה יו"ר מפלגת העבודה והמחנה הציוני אבי גבאי שצייץ בעמוד הטוויטר שלו, "ראש ממשלה ישראלי ששולח ראש שב״כ לעקוב אחר עמיתיו, ראש מוסד ורמטכ"ל- איננו ראוי לתפקידו הממלכתי הרם, הוא איננו יכול לעמוד בראש ור״ש (ועדת ראשי השרותים) ועליו ללכת הביתה. במעשיו ובפועלו אין הוד ואין הדר אלא רמיסת הממלכתיות וקדושת הביטחון."

לציוץ של גבאי היו לא מעט תגובות מצד תומכי נתניהו שדרשו ממנו להתנצל לאחר שראש השב"כ לשעבר כהן ונתניהו בעצמו אמרו כי לא היו דברים מעולם וכי מדובר בשקר מוחלט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש השב"כ לשעבר יורם כהן (צילום: חיים צח, לע"מ)

Back to top button