חדשות חוץמבזקיםסוריה

דיווח: ניתן "אור ירוק" לישראל לפעול כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה

העיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר (שישי) כי מוסקבה ותל אביב קיימו שיחות מתקדמות בנושא סוריה והסכימו להגביל את נוכחותה של טהארן בדרום המדינה.

שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, נפגש במוסקבה עם עמיתו הישראלי אביגדור ליברמן, ואילו הנשיא ולדימיר פוטין וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו שוחחו על הנושא הסורי בשיחת טלפון.

שני הצדדים הסכימו "להגביל" את איראן, להרחיק את כוחותיה מדרום סוריה, ולאפשר לישראל לפעול כנגד בסיסים צבאיים המאיימים עליה גם בעומק השטח הסורי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הקרמלין אמר כי שיחות פוטין-נתניהו התמקדו ב"היבטים מסוימים בעניין הסורי" אך לא נמסרו פרטים נוספים אודות תוכן השיחה בין השניים.

מקור רוסי אמר ל"א-שרק אל-אווסט" כי מוסקבה מסרבת לספק פרטים על ההבנות שהושגו עם תל אביב, זאת על מנת שמור על האיזון ביחסיה הנפרדים עם כל אחת ואחת מהמדינות ישראל ואיראן. "רוסיה מעדיפה שלא לדבר על הנושא מאחר והשיחות עם ישראל מתמקדות בעיקר בתוכנית להסיג את איראן ואת כוחותיה מדרום סוריה", הוסיף.

ביום חמישי הודיע ​​ליברמן לשוויגו כי "ישראל מעריכה מאוד את רוסיה על הבנת צרכיה הביטחוניים של ישראל, בייחוד בשל המצב הביטחוני בגבולנו הצפוני"

משרד הביטחון פרסם הודעה בה נאמר כי שני השרים דנו ב"מערכה הישראלית למנוע את ההשתלטות האיראנית בסוריה" .

מקורות רוסיים אמרו כי השיחות בין הצדדים הביאו להסכמות בנוגע לדרום סוריה, הקובעים את נסיגת הכוחות האיראניים והמקושרים לה מהאזור ומאפשרים לישראל "אור ירוק" כדי לפתוח בפעולות צבאיות נגד כל יעד מאיים, למעט עמדות של כוחות המשטר. מאוחר יותר אישרו מקורות ישראליים כי הצליחו להגיע להבנה כזו עם הרוסים.

הפגישה במוסקבה הגיעה כאשר המצפה הסורי לזכויות אדם אמר כי נראה שהכוחות האיראניים ולוחמי "חיזבאללה "מתכוננים לסגת מדרום סוריה בגבול עם ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין

Back to top button