חדשות הארץמבזקים

"הזנחה פושעת" בניירת של מכון הקוסמטיקה

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בתל אביב ומבדיקה שנעשתה אצל מניקוריסטית מתל אביב, נמצא כי היא לא רשמה כלל את הכנסות העסק הן ממזומן והן מאשראי ומהעברות בנקאיות בסך 60,850 ₪, שלא נרשמו כלל בספרי העסק. הקוסמטיקאית בחרה בהסבר הבא: "מלחץ של העבודה, הרישומים הוזנחו וכל מה שקשור בנוהל ניירת…."

המקרה ארע ביום חמישי האחרון , בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בעיר תל אביב יפו, שנערך בשעות הערב והלילה, ואשר כלל 92 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 12% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל בראשות פקיד שומה תל-אביב 1, נבחרו בתי עסק בענפי המסחר לרבות קיוסקים, מינימרקטים, מסעדות, מספרות, פאבים ומועדונים.

מקניית ביקורת שנעשתה במסעדה וכן מתצפית על המסעדה נמצא כי הכנסות העסק לא נרשמות כלל. המסעדן סיפק הסבר "מנומק" למבקרים: "היה בלבול בחשבון וגם ישנה כנראה בעיה בתוכנה, כי לחצתי את הסכום והאפס כנראה לא נקלט"… לעומתו בבית קפה שנבדק, נמצא כי הוא אינו מנהל סרט קופה פנימי כבר למעלה מחודש וחצי. תשובתו של בעל בית הקפה היתה : "אני אבדוק"!

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במספרה נמצא צ'ק דחוי על סך 400 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. תגובת הספר " אני רושם את הצ'ק רק במועד הפירעון".. במספרה אחרת, בה נמצאו 650 ₪ לצד הקופה, מיהר בעל העסק לרשום אותם , עם הזדהות המבקרים. הספר הסביר למבקרים מדוע לא רשם את ההכנסות במועד קבלתם: "הלקוחה הניחה לי את הכסף ויצאה, ולא שמתי לב לכך". בפאב הגובה דמי כניסה נמצא כי לא נרשמו ההכנסות מהתשלום עבור הכניסה בסך 2,010 ₪ . "השותף שלי מתעסק עם כספי הכניסה ורושם אותם בסוף כל יום", הסביר בעל הפאב למבקרים.

מביקורת בפיצוציה נמצא מכשיר כספומט שעל משיכות ממנו מקבל בעל הפיצוצייה עמלות. מבדיקת ההכנסות מן העמלות נמצא סך 658 ₪ שלא נרשמו כנדרש. תגובת בעל העסק: "אני מעביר את כל החומר לרו"ח, ולא ידעתי שצריך להוציא חשבונית או קבלה"…

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

Back to top button