חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו נפגש עם מרקל: "מתחייב שלא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש לפני זמן קצר (שני) עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין. תחילה התקיימה פגישה מצומצמת בין המנהיגים ולאחר מכן התקיימה פגישה מורחבת עם הפמליות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר למרקל "יש לנו הזדמנויות נהדרות אך אנו עומדים גם בפני אתגרים גדולים. אני חושב שהאתגר הגדול ביותר שניצב בפני העולם המתורבת הוא הסכנה ממדינות איסלאם קיצוניות שדבקות בדרך הטרור ושואפות להשיג נשק גרעיני. הסכנה הגדולה ביותר טמונה באיראן. רק אתמול אמר שוב מנהיג איראן חמינאי שישראל היא סרטן שיש למגר והיא תמוגר מעל פני האדמה."

"מדהים שבתחילת המאה ה-21, יש מי שמדבר על השמדת ישראל, כלומר, להשמיד מעל לששה מיליון יהודים נוספים. לא ייאמן שזה מה שקורה, אך בפני זה אנו ניצבים. איראן קוראת להשמדתנו אך היא גם מנסה לשים ידיה על נשק גרעיני כדי להוציא אל הפועל את תוכניותיה לרצח עם. אנו יודעים זאת בוודאות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כפי שאמרה הקנצלרית מרקל, חלקנו עם הממשלה הגרמנית ועם המומחים הגרמנים מידע שהשגנו מארכיון הגרעין איראני הסודי. אנו מסכימים עם הדברים שאמרה הקנצלרית מרקל, שחשוב שסבא"א תחקור את איראן בהתבסס על המידע החדש הזה, מידע רב שישראל סיפקה גם לסבא"א.

חשוב גם שנמנע מאיראן להשיג נשק גרעיני. אנו מתחייבים לכך ואני מתחייב שוב שלא נאפשר לזה לקרות".

קרדיט: חיים צח / לע"מ
קרדיט: חיים צח / לע"מ

Back to top button