חדשות הארץמבזקים

השר ארדן נחנך את מוקד 106 החדש בשדרות

בשורה גדולה לתושבי שדרות: המוקד העירוני לשירות ומידע לתושב – 106 – נחנך השבוע במקומו החדש במעמד השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, ובכירי המשטרה. השר ארדן: "המוקד החדש בשדרות נותן את החיבור המיטבי בין שירותי היומיום לתושבים לבין המענה הביטחוני שנדרש בעיר כמו שדרות".

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, חנך השבוע (שלישי) את המוקד העירוני לשירות ומידע לתושב (106) בשדרות שמומן על ידי המשרד לביטחון הפנים ופועל במתכונת של 24/7. המוקד הינו מרכז חדשני שאליו מחוברות מאות מצלמות שמרשתות את כל העיר, ובכך מאפשרות לתת מענה אפקטיבי ומהיר באירועי חירום, במקרה של ירי רקטות ובטיפול בבעיות היומיום.

המוקד נחנך במעמד ראש העיר, ממלאת מקומו, עו"ד יהודית אוליאל-מלכה, סגניו, מיכאל אמסלם ואלעד קלימי, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, מפקד מחוז הדרום, ניצב מוטי כהן, מפקד מרחב לכיש, נצ"מ שמעון נחמני, מפקד תחנת שדרות, סנ"צ מייק כהן, מנכ"ל העירייה, טל טורן ומנהלת האגף לשירות התושב, הילה אלימלך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנאום שנשא במקום, אמר השר: "העובדה שחמאס הוא זה שמאפשר את הירי לעבר ישראל ואת שילוח עפיפוני התבערה, מחייבת את החזרת מדיניות הסיכולים הממוקדים. לא ייתכן שמפקדי חמאס יסתובבו חופשי. עליהם לשלם את המחיר על חידוש הטרור נגד ישראל".

בהקשר של פתיחת המוקד, אמר השר: "המוקד משלב גם את השירותים העירוניים שתורמים לביטחון האישי של התושבים, וגם מוקד אחוד – שמתחברות אליו היכולות של צה"ל ופיקוד העורף והמשטרה, וכאן נקבל את החיבור המיטבי שייתן לתושבים את המענה המהיר ביותר לכל אירוע שיכול להתפתח".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "אני מברך את השר ארדן על הגעתו לטקס החשוב של חנוכת המוקד. היום זה יום חג לתושבי שדרות שראויים לטוב ביותר בכל התחומים וכך גם במוקד העירוני, שהוא ליבת העשייה למען התושב ברשות המקומית. יחד עם המשרד לביטחון פנים ובהובלתו של השר והתקצוב שקיבלה העירייה, הקמנו כאן מוקד עירוני לשירות ומידע לתושב מהמתקדמים ביותר בארץ עם הטכנולוגיות החדישות ביותר שפועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע".

המוקד בשדרות עבר מהפכה של ממש בשנה האחרונה, עם הקמתו של האגף לשירות התושב. ממוקד שעבד 8 שעות בלבד ביממה, כשמרבית השיחות הגיעו לפלאפון של מנהלת המוקד, חל שינוי במצבת כוח האדם, משמע גיוס כוח אדם מקצועי ומיומן, הגדלתו משלושה עובדים בעבר ל-15 עובדים ועובדות כיום, עבודה כל השבוע וכל שעות היממה (24/7), לעומת משמרת אחת של 8:00-16:00 בעבר, הגדרת נושאים במערכת ממוחשבת ועבודה עפ"י זמני תקן.

בנוסף, שינויים טכנולוגיים והטמעת מערכות טכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום מוקדי שירות. בין השאר, קרי מרכזייה חכמה עם מערכת ניהול תורים, מערכת שליטה ובקרה (שו"ב), אפליקציה לעובדים, מערכת סקרים לתושב, סיירת מוקד, תצפיתן עם מערכת של 130 מצלמות, מערכת מסרונים לתושב, מערכת חיישנים לניתוק וטיפול בגישת ביוב ומערכת חיישנים לפחים מוטמנים.
כמו כן, המוקד מיצב את עצמו ככתובת המרכזית לפתיחת פניות וקבלת מידע על כלל האירועים בעיר.

השינוי מתבסס גם על נתוני המערכת שמראה על עלייה בכמות הפניות ב-67%! משנת 2015.

בישיבה שהתקיימה בעירייה לאחר הטקס, העלה ראש העיר בפני השר מספר דרישות חשובות לטובת העיר, בהן סיוע בתקצוב סיירת פיקוח למוסדות החינוך, שתשרה ביטחון על צוותי ההוראה בגנים, על הילדים והוריהם, הוספת מצלמות לשכונות החדשות שנבנות בימים אלה, והמשך תקצוב נציגי השירות במוקד.

השר ארדן אמר שיבחן בחיוב את סיירת מוסדות החינוך בשל האופי המיוחד של העיר שדרות. בנוסף, אמר השר ארדן שהעיר צריכה להיות ברישות מלא ולכן גם בשכונות החדשות צריכות להיות מצלמות והצוות המקצועי יכין תכנית בנושא. בנושא תקצוב נציגי השירות, אמר השר כי נושא זה ייכנס להחלטת ממשלה 2019-2020.

Back to top button