חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: "עכשיו הזמן להפעיל מקסימום לחץ על איראן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) בביקור בארמון האליזה בפריז כי "האיום הגדול ביותר היום לעולם בעיניי הוא נשק גרעיני בידיו של משטר אסלאמי קיצוני בטהראן. הארכיון הגרעיני שחשפנו לאחרונה מוכיח שאיראן שיקרה לעולם לגבי תכנית הגרעין שלה, ואני מאמין שעכשיו הזמן להפעיל מקסימום לחץ על איראן, להבטיח שתכניתם הגרעינית לא תתממש."

נתניהו מבהיר "לא ביקשתי מהנשיא מקרון לעזוב את ההסכם, אני חושב שהמציאות הכלכלית היא שתכריע את הנושא. לא בזה התמקדנו. מה שהתמקדנו בו, מה שאני התמקדתי בו, הוא בלימת התוקפנות האיראנית באזור. ספציפית, היעד של ישראל, שאני חושב שכולם צריכים להיות שותפים לו, כל אלה הרוצים שלום, שגשוג ויציבות, הוא בנייתה מחדש של סוריה, ואני חושב שתנאי הכרחי לכך הוא שאיראן תיסוג מסוריה כולה. אין להם מה לחפש שם. עלינו לבלום את תכניתה של איראן למקם את הצבא שלה ואת הנשק שלה, נשק מתוחכם וקטלני, בסוריה, באמצעותו הם מבקשים לתקוף את ישראל."

"שליט איראן, האייתולה חמנאי, אמר לפני יומיים שבכוונתם להשמיד את ישראל ולשם כך הם רוצים להשיג נשק גרעיני ונשק נוסף שיקרב אותם לישראל כדי שיוכלו לירות על הערים שלנו והאזרחים שלנו. אנחנו לא נשלים עם זה. אני מאמין שלעמדה הזאת שותפות לא רק צרפת וישראל, אלא גם רבות ממדינות ערב שבעצמן מאוימות כתוצאה מהתוקפנות האיראנית. הדבר הפשוט, הישיר וההכרחי שבו עלינו להתמקד בו עכשיו הוא להוציא את איראן מסוריה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהצהרתו התייחס ראש הממשלה נתניהו למצב המורכב ברצועת עזה ולפעילות צה"ל למנוע חדירה המונית של פלסטינים לישראל ואמר "מה שראיתם בשבועות האחרונים הן לא הפגנות שוחרות שלום, אלא התפרעויות אלימות המאורגנות ע"י חמאס שמשתמש במגנים אנושיים. הם רוצים לחטוף ישראלים, הם רוצים לרצוח ישראלים, וההפגנות הללו ממומנות ע"י חמאס ומאורגנות ע"י חמאס, והמטרה שלהם היא להסתער לתוך ישראל ולחטוף אזרחים או חיילים מטרים מגדר הגבול. הם שורפים את השדות שלנו. אלה לא אזרחים. באותו היום שבו היה להם המספר הגבוה ביותר של נפגעים, 62 נפגעים, חמאס אמר מפורשות ש-50 מתוך ה-62 היו מחבלי חמאס. יש לנו את השמות שלהם והצילומים שלהם. ולכן זה לא כמו שזה נראה." נתניהו הדגיש כי "יש לנו זכות להגן על עצמנו. אנו מממשים את הזכות הזאת. אנו מנסים לעשות זאת באמצעים לא קטלניים, אך ללא הצלחה כי חמאס רוצה שהאנשים הללו ייהרגו."

"אני מבקש שתדמיינו שהיו לכם כ-20 מיליון בני אדם, תחת שליטה של משטר טרור עריץ, שמבקשים להיכנס בסערה לתוך צרפת ואומרים: אנחנו רוצים להיכנס לצרפת, אנחנו רוצים להשמיד את צרפת ולהבעיר את פריז וכשנחצה את הגבול לתוך צרפת נרצח כל אזרח צרפתי שנוכל להניח עליו את ידנו. אין ספק שהייתם פועלים בכל דרך אפשרית כדי למנוע מזה לקרות, וזה בדיוק מה שישראל עושה." אמר נתניהו.

Back to top button