חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: "המטרה המרכזית של חמאס היא להשמיד את ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי בלונדון. בפתח הפגישה אמר נתניהו: "ראש הממשלה מיי, תמיד עונג לבקר אותך ולשוחח איתך על נושאים בהם יש לנו עניין משותף. אני מוכרח לומר שיחסינו בשנה הזאת, השנה ה-70 מאז הקמת מדינת ישראל, מצויינים. אנו משתפים פעולה בדרכים נהדרות, במודיעין, ביטחון, טכנולוגיה, מסחר ובתחומים רבים אחרים. היחסים בינינו הולכים ומתחזקים.

היום אני מבקש להתמקד בשתי מטרות משותפות לנו. הראשונה היא כיצד נוכל לוודא שאיראן לא תשיג נשק גרעיני, והשנייה היא כיצד לבלום את תוקפנותה של איראן באיזור, ובמיוחד בסוריה. אני חושב שנוכל למצוא דרכים לעבוד יחד כדי להגיע אל שתי המטרות הללו.

בכל הנוגע לעזה, אני חושב שהבעיות שם נובעות מכך שהמטרה המרכזית של החמאס היא להשמיד את ישראל. מה שאנו עדים לו עכשיו הוא לא הפגנה שלווה, הם מנסים לשרוף את שדותינו. האנשים הללו מקבלים כסף מחמאס, שדוחק בהם לנסות לפרוץ את גבולות ישראל, להרוג כמה שיותר ישראלים ולחטוף את חיילינו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זו אינה הפגנה לא אלימה. ההיפך הוא הנכון. אנו עושים כל שביכולתנו כדי להפחית את מספר הנפגעים ובמקביל להגן על חיי ישראלים. אני חושב שאת מכירה בכך. זו טכניקה חדשה לתקוף מחבלים שתוקפים מטרות אזרחיות ומתחבאים מאחורי אזרחים, ובמקרה הזה משתמשים באזרחים כמגינים אנושיים. אני חושב שעלינו לגנות זאת ולדון בדרכים למנוע זאת.

נכון שהסיבה שיש משבר כלכלי והומניטארי היא בגלל שחמאס מפנה חלק גדול מאוד מהמשאבים לצרכים אזרחיים לטובת מנהרות טרור ואמצעי לחימה אחרים. בנוסף, החלק השני של החברה הפלסטינית, הרשות הפלסטינית מונעת מהם כסף. השילוב של עצירת המשאבים הכלכליים לעזה מצד פלסטיני אחד והפניית משאבים לטובת טרור מהצד השני, יצר משבר כלכלי.

ברצוני לדון איתך גם על נושא זה, ואני יודע שכאשר אעשה זאת, השיחה תהיה עם דמוקרטיה נוספת שלעתים קרובות קוראים עליה תיגר ולעתים קרובות צריכה להתמודד מול פרובוקציות כאלה מצד טרוריסטים.

אנו מבינים שאת עומדת באתגרים אלה כפי שאנו עומדים בהם ואני חושב שנוכל לעשות זאת ביחד".

קרדיט: חיים צח \ לע"מ

קרדיט: חיים צח \ לע"מ
קרדיט: חיים צח \ לע"מ

Back to top button