חדשות הארץמבזקיםרצועת עזה

איסמעיל הנייה: "היינו רוצים להשיג את מטרותינו בדרכי שלום"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה אמר הערב (חמישי) כי מטרת ההפגנות היא הסרת המצור שנמשך כבר 13 שנים שטרם הושגה וקרא לקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל כדי להסיר את המצור.

בהודעה שפרסם לעיתונות אמר, "אנשי האדמה הכבושה נמצאים במשך במשך שבעה עשורים בתהליך של טיהור אתני שיטתי וזה בא לידי ביטוי בדוחות בינלאומיים רבים ואף על ידי היסטוריונים ישראליים בעצמם. בשנת 1948 גורשו 700,000 פלסטינים מבתיהם ואדמתם בכוח, היה הרס של מאות עיירות וכפרים ערביים, לצערי זה נעשה במהלך דיון של הקהילה הבינלאומית שניסתה לאחר ה"נכבה" ב 1948 והקמת מדינת ישראל להוציא החלטות או"ם רבים בניסיון לעשות צדק עם העם הפלסטיני, בראשן החלטה 194 של העצרת הכללית של האומות המאוחדות כאשר בחודש דצמבר של אותה שנה שנותנת את הזכות לפלסטינים לשוב לבתיהם מהם גורשו".

הנייה מוסיף "הפלסטינים חיכו במשך שבעה עשורים, סבלו הרבה מקיפוח ונעשה להם עוול, אך כל הזמן חיו בתקווה שיוכל לזכות בחופש בסיסי ועצמאות ויקבלו את הזכויות שלהם, בתקופה זו, הפלסטינים נתנו הרבה וניסו בכל אמצעים כדי להשיג את זכויותיהם הבסיסיות, אך ללא הועיל, גם אם מצבם הרע מדי יום. אך הקהילה הבינלאומית לא הזיזה אצבע כדי לתקן או לנקוט באמצעים הדרושים כדי למנוע מהכיבוש הישראלי לבצע פשעים נוספים נגדם, או אפילו כדי להגן על החלטותיה שזכו לרוב מוחץ כדי לתמוך בזכותם של הפלסטינים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"רצועת עזה היא רצועת חוף קטנה, שאינה עולה על 360 קמ"ר, והיא מונה כ -2 מיליון תושבים, 70% מהם פליטים וזהו אחד האזורים הצפופים ביותר בעולם. בנוסף עזה נמצאת תחת כיבוש הקיים חמישה עשורים מאז 1967, רצועת עזה נתונה תחת סגר לא הוגן ובלתי חוקי במשך יותר מ -12 שנים והיא הפכה לכלא הפתוח הגדול ביותר בעולם, כפי שתיאר זאת ראש הממשלה הבריטי לשעבר גורדון בראון."

עוד אומר הנייה כי "ענישה קולקטיבית זו של הפלסטינים ברצועת עזה, כפי שתוארו על ידי אמנסטי אינטרנשיונל (ארגון לא-ממשלתי בינלאומי הפועל לקידום זכויות אדם) בדוחות שלו, הובילה ליצירת משבר הומניטרי עמוק, האו"ם חוזה, על פי מחקרים מעמיקים שנערכו, כי עזה לא תהיה בת קיימא עד שנת 2020, הטרגדיה ההומניטרית הזו השפיע על כל תחומי החיים לאורכה ולרוחבה, אנחנו מדברים על שיעור עוני של יותר מ 80%, אבטלה של 50%, יותר מ-95% מהמים אינם ראויים לשתייה, חשמל לא יותר מ- 3-4 שעות ביום, הרוב המכריע של אזרחים סובל בעיות פסיכולוגיות עמוקות. המשבר ההומניטארי ברצועת עזה החמיר לאחר שלושת המבצעים הגדולים (עופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן), יחד עם הפעילות הצבאית הנמשכת, שהובילה למותם ופציעתם של אלפי פלסטינים חפים מפשע, ולהרס של עשרות אלפי בתים והרס תשתיות. כל החיים ברצועת עזה הפכו לגיהינום בלתי נסבל."

בנסיבות מורכבות אלה, הפלסטינים החליטו, בהסכמת כל הצדדים הפוליטיים והחברתיים, כולל תנועת ההתנגדות האסלאמית "חמאס", לרגל ציון יום האדמה השנתי 30/3, לפתוח בצעדות שלוות במזרח הרצועה לאורך הגבול על מנת להשיג שלוש מטרות:

1. להוכיח את דבקותם של הפלסטינים בזכות השיבה שמוכרת בהחלטות בינלאומיות ונותרה בחיים במצפונו של כל פלסטיני.

2. דחיית ההחלטה של טראמפ והממשל האמריקאי להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים להכרה בבירת מדינת ישראל, החלטה אשר נחשבת אתגר לאומה המוסלמית כולה, ומתפרשת כתקיפה על הסמלים החשובים ביותר, ואחד המקומות הקדושים והמקודשים ביותר,החלטה שהפכה את ארצות הברית מעיני הפלסטינים והמוסלמים לשותפה לתוקפנות .

3. ההכרזה כי עזה לא תקבל את המצב של מוות איטי ודורשת הסרה מיידית של המצור.

עשרות אלפי פלסטינים, גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, ומכל המגמות הפוליטיות, נענו לקריאה זו במשך שבועות.

עוד נמסר בהודעה כי "ישראל שולטת בקרקע, בים ובאוויר מכל הכיוונים, וישראל ככוח הכובש אחראית באופן מלא על חיי האוכלוסייה האזרחית בעזה וצרכיה. הקהילה הבינלאומית נדרשת להפעיל לחץ ולנקוט בצעדים הדרושים כדי לאלץ את ישראל להסיר את המצור באופן מיידי וללא תנאים. , לפני שהמשבר ההומניטארי יחמיר עד כדי כך שהוא יגרור לפיצוץ, ותוצאותיו עשויות להיות מסוכנות לכל הצדדים."

הפלסטינים במשך עשורים סיפקו את כל הנדרש מהם לייצוב האזור, אבל מה הייתה התוצאה של כל זה? עוד התמסרות ישראלית והרס של כל הזדמנות לפתרון הסכסוך, גניבת קרקעות נוספת ובניית התנחלויות, ייהוד ירושלים ומעצר אלפי בני עמנו, בנוסף למצור הבלתי צודק על עזה. חמאס, כתנועה לשחרור לאומי פלסטיני במסמך המדיני האחרון שלה, שהוצא במאי 2017, אישרה את כיבוד הקונצנזוס הלאומי הפלסטיני ואת קבלתו לחזור לגבולות 1967, עם ירושלים כבירתה, והחזרת עמנו לבתיהם."

למרות שאנו כעם הפלסטיני לקחנו את ההחלטה הלאומית והמאוחדת להפגין בשלום נגד הכיבוש והמצור, התעמולה הישראלית, המגובה על ידי כמה כלי תקשורת בינלאומיות גדולות, מדברים על "אלימות פלסטינית", איך אדם שפוי יכול להאמין לתעמולה המגוחכת הזאת בזמן של על פי הסטטיסטיקה הרשמית עד כה יותר מ- 13,200 נפצעו, חלקם באורח קשה, וכ 20% מהם ילדים, ו- 112 פלסטינים חפים מפשע נהרגו, כולל 13 ילדים, כולל עיתונאים וחובשים, שהאחרון הייתה ראזן נג'אר שנהרגה על ידי הציונים בדם קר בזמן שהיא ניסתה להציל את חיי הפצועים, כל זאת כשבצד האחר אין נפגעים".

למרבה הצער, כמה מעצמות בינלאומיות, בעיקר ארצות הברית, ממשיכות לתמוך בתליין על חשבון הקורבנות ולתמוך בעוולות על חשבון הצדק.

לסיכום אמר הנייה "אנחנו אנשים שאוהבים את החיים, יציבות ושגשוג, התחביב שלנו הוא לא מוות במלחמה. כל אדם שנהרג אבד וזה כאב בשבילנו. אם נצליח להשיג את זכויותינו בחופש, עצמאות וחיים הוגנים בדרכי שלום, זה הכי טוב בשבילנו, אך אם לא נוכל להשיג את זה נתנגד לכיבוש בכל האמצעים, לרבות התנגדות חמושה עד שנשיג את מטרותינו".

"לאנשים שלנו עדיין יש תקווה גדולה לעתיד טוב יותר שבו יוסר המצור והכיבוש ייפסק. שנהפוך להיות עצמאיים וירושלים תהיה בירתה של המדינה שלנו, אז אנחנו נשתתף ונתרום באופן פעיל לטובת התעשייה עבור כל האנושות".

מחר (שישי) צפויים להגיע אל גדר המערכת בגבול עזה עשרות אלפי פלסטינים. צה"ל הטיל אמש כרוזים מעל רצועת עזה והזהיר את תושבי הרצועה מלקחת חלק בהפגנות ומהגיע לגדר הגבול.

2 תגובות

  1. כל שנשאר להם הוא נשק של חלשים וזה לעשות תקייה, לשקר במצח נחושה, שום דבר על השקעת כספים על המנהרות ושריפות עפיפונים, לתושבי עזה, לכו לאירופה, מערב אירופה אזור עשיר שגם ככה הרוב הולך להיות תחת שלטון איסלמי,בהצלחה

Back to top button