חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: "איראן עשתה דבר אחד טוב – קירבה בין ישראל למדינות ערב"

הערב (ראשון) נפתחה ועידת AJC (הוועד היהודי-האמריקאי), לראשונה בישראל ובבנייני האומה בירושלים, לרגל 70 שנות עצמאות למדינה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם הערב על בימת הוועידה ואמר: "קיום ועידת AJC משקף את הקשר ההדוק בין AJC לישראל. תמיד עמדתם לצדנו ואנו מודים על התמיכה העמוקה שלכם. אתם להוטים להגן על האמת וזה מוערך. האמת היא, שבו בזמן שישראל חוגגת את יום ההולדת ה-70 שלה, היא עוקפת את יפן בהכנסה לאדם. יש לנו קהילה וכלכלה תוססת. שיעור האבטלה שלנו הוא הנמוך בארבעים השנים האחרונות. לצד ההישגים האלו נתנו תמיכה לדור הצעיר – הדור החדשני ביותר בעולם. הכלכלה גדלה ואנחנו נעשים עשירים יותר ומפולגים פחות. פניה האמתיות של ישראל היא עזרה בעת צרה – ברעידת האדמה בנפאל המשלחת הישראלית הייתה השנייה בגודלה. אנחנו מוקירים את החברות שלנו, זוכרים אותה ופועלים בהדדיות.

נתניהו הוסיף: "הבעיה שאנחנו עומדים בפניה היום, היא שהאפשרות לשלום שאנחנו מציעים נדחית פעם אחר פעם, מפני שמתנגדים להיותנו מדינה יהודית. המדינה הפלסטינית אף פעם לא הייתה העניין, אלא המדינה היהודית. כרגע האיום הגדול ביותר שלנו הוא איראן. אנחנו חייבים לעצור את איראן במאמצה להשיג נשק גרעיני. אבל איראן עשתה גם דבר אחד טוב – היא קירבה בין ישראל לבין מדינות ערב". ישראל היא הבית של כל היהודים, וכל יהודי צריך להרגיש כאן בבית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו סיים כשאמר: "האחדות של העם שלנו הוא דבר חשוב ומעל פוליטיקה. היא בליבי. אנחנו מרחיבים את האזור הפלורליסטי בכותל כדי שכל אחד ואחת יוכלו להתפלל. אמנם לקח לנו 2000 שנה לחזור לכאן, אבל לעולם לא שכחנו שישראל היא הבית של כל היהודים בעולם. בין אם תבואו לשבוע או שנה, כאן תרגישו בבית".

על AJC: הוועד היהודי-האמריקאי (AJC) נוסד ב-1906 והוא ארגון א-פוליטי ללא כוונת רווח, העוסק בדיפלומטיה גלובלית ופועל למען בטחון ישראל, להידוק קשרי ארה"ב ומדינת ישראל ולקידום האינטרסים של העם היהודי. בין היתר, הביא הארגון לארץ בשנים האחרונות מעל ל-6,000 דיפלומטים, עיתונאים ומובילי דעת-קהל, מ-90 מדינות וקידם בזאת נושאים הקשורים ליהדות העולמית בכלל, ולישראל בפרט. הארגון ידוע בהתגייסותו המהירה בעת משברים דיפלומטיים (לדוגמה, ההצבעות באו"ם) ולמאבקים בנושאי זכויות-האדם ובאנטישמיות.

בימים אלה מתקיימת ועידת AJC השנתית, לראשונה בישראל בנייני האומה בירושלים. הועידה אירחה מעל ל-2000 מנהיגים, דיפלומטים ופוליטיקאים מובילים, ביניהם רה"מ ישראל, קנצלר אוסטריה, רה"מ בולגריה ועוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: חיים צח, לע"מ)

Back to top button