חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"הפינוי מחר – אבסורד, מהפינוי הקשה והמיותר הזה אנחנו נתחזק ונבנה"

כ- 6,000 איש השתתפו הערב (שני) בעצרת מחאה והזדהות בשכונת נתיב האבות ביישוב אלעזר שבלב גוש עציון , ערב לפני הפינוי והרס 15 הבתים. מחר בשעות הבוקר יגיעו כוחות המשטרה ומג"ב לנתיב האבות בגוש עציון, במטרה לפנות את המשפחות ולהרוס את בתיהם בהוראת בג"צ, ולאחר דיונים ועתירות ודחייה של תאריך הפינוי המקורי בשלושה חודשים.

הערב, רגעים לפני הרס הבתים נערכה בנתיב האבות עצרת מחאה והזדהות המונית. כששת אלפים איש הגיעו מכל רחבי הארץ כדי לתמוך ולהזדהות עם המשפחות.
בעצרת השתתפו הרב חיים דרוקמן, שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, חברי הכנסת אלי בן דהאן ושולי מועלם, ראש המועצה שלמה נאמן, ואישי ציבור נוספים.

נפתלי בנט, שר החינוך אמר בעצרת המחאה: "אחיי ואחיותיי מי שרצה להרוס 15 בתים יקבל בעז"ה 350 בתים על הגבעה הזאת. אנחנו בערב קשה, תושבי שכונת נתיב האבות וכל מי שהתיישבות בארץ יקרה לו, לא יכול להבין. אין מילה אחרת למעט אבסורד. שאלה אותי נערה לפני דקה למה, לא ידעתי מה לענות. אין תשובה, אין סיבה, ואין הגיון. לפעמים בג"צ הוא נורא אקטביסט בעניין זכויות אדם, אבל כשמדובר בזכויות התושבים כאן פתאום בית המשפט נעשה פאסיבי. לצערנו מחר הבתים יפונו ובמקביל כבר הקמנו את המשך השכונה והמערכה כולה תוכתר בהצלחה כאשר הבטחת ראש הממשלה תקויים במלואה ותוקם שכונה ענקית על הגבעה הזו. לפעמים נקטע חלק מהגוף אבל במערכה הגדולה אנחנו מנצחים, ובקרוב בעז"ה נתיב האבות, גוש עציון וכל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון יהיו חלק אינטגרלי ממדינת ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איילת שקד, שרת המשפטים: "כשהגעתי בפעם הראשונה לנתיב אבות בשנת 2003 היו כאן 16 משפחות. היום יש כאן כבר 80 משפחות. הפינוי מחר הוא אבסורד אחד גדול אשר מתחיל מתשובות מדינה לא נכונות לבג"צ. כך הגענו לפינוי חסר תועלת ללא תכלית. הכשרנו את השכונה באלעזר, והמשפחות עוברות לחלקה 91. התחלנו לקדם בצורה אינטנסבית הרבה יותר את כל השטחים כאן מסביב. שינינו את השיח מאיך מפנים לאיך מסדירים ואנחנו בעיצומו של תהליך הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון. מהפינוי הקשה והמיותר הזה אנחנו נתחזק ונבנה".

הרב חיים דרוקמן: "באנו לכאן בראש ובראשונה למחות נגד עוול. כל הרס הוא עוול, אבל ההרס כאן זה עוול כפול. אם מישהו היה מגיע לתל אביב ומביא הוכחות שהאדמה עליה נבנו מגדלי עזריאלי היא שלו, היעלה על הדעת שמישהו היה אומר להרוס את המגדל? בית משפט היה פוסק כך? מה היו אומרים? לשלם פיצוי והמגדל ישאר במקומו. כאן נגיד שחלק האדמה שייך למישהו, האם הוא יקח את האדמה ויבנה כאן? זה הרס לשם הרס. והעוול הזה נעשה בגיבוי משפטי. בית דין גבוה לצדק, זה צדק? זה רשע. נגד זה יש להתקומם, ואני מקווה מאוד שיותר לא יהיה כדבר הזה. הארץ הזו שייכת לנו, האמת איתנו והעתיד שלנו".

שלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון: "נמצאות כאן משפחות שעומדות להקריב את ביתם על מזבח שלטון החוק. חוק שאין לו חוק, אין לו משפט, אין לו צדק, אין לו מוסר ואין לו ערכים. חוק שקובע שיהודי שבנה בית על אדמתו צריך לקום וללכת בגלל מתקפה אלימה של ארגונים שכל מטרתם היא לזרוק אותנו מכאן. יש לי חדשות בשבילם: האדמה הזו היא שלנו, האבנים האלה הם שלנו, גם הקוצים האלה הם שלנו. על גביהם נבנה מחדש לא 15 בתים ולא 150 , אלא 400 בתים. וזו רק ההתחלה. מי שתקף אותנו מהתחלה לא יישן. הוא רק גרם לנו לבנות, להיבנות ולצמוח. בגוש שעליו מסרנו את נפשנו ועליו מימשנו את זכות השיבה שלנו, ריבונות ישראל תתממש במלואה ובמהרה, בגוש עציון ובכל חבלי המולדת. אנחנו כאן כדי לתמוך ולוודא שהבטחות הממשלה לבנייה במקום יתממשו במהרה".

חננאל דורני, יו"ר מועצת יש"ע: "ההרס הזה כל כך מיותר ומטופש. שוב התנפצנו על חומות האטימות של בג"ץ שלא השכיל לעשות צדק. איזו תוחלת תצמח מזה? אולי אויבינו מבית שרוצים להרוס כל חלקה טובה בהתיישבות ישבו ויחככו ידיים בהנאה, זה ההישג היחיד. מחר נצא מכאן עצובים וכואבים על ההרס, אבל עם ראש מורם ועם עיניים נשואות קדימה אל עבר שכונת הקבע של נתיב האבות. אתם ביקשתם להרוס 15 בתים – תקבלו מאות בתים. לא ננוח ולא נשקוט עד ששכונת הקבע תיבנה – והיא תיבנה. לא ננוח ולא נשקוט עד שתושבי נתיב האבות, יחד עם מאות משפחות חדשות, יגורו כאן וייבנו בתים חדשים על אלה שנהרסו".

צילום: מירי צחי

Back to top button