חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

"אם לא הייתה מצלמה זה היה נגמר בקביעה של מוות בעריסה"

בשעה זו (שלישי) מתקיים דיון דחוף בוועדה לזכויות הילד על מנת לקדם את חוקי הפיקוח על מעונות היום לפעוטות והצבת מצלמות במעונות בעקבות מותה של יסמין וינטה ז"ל בפעוטון בפתח תקווה וכתב האישום נגד הסייעת. בדיון נוכחת גם דורינה וינטה, אמה של יסמין ז"ל.

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), אמרה בפתח הדיון , "נמצאת איתנו כאן היום דורינה, אמה של יסמין ז"ל. אנו רוצה להשתתף בצערכם וההשתתפות הרבה כאן מעידה על גודל הכאב והזעקה, לא רק כאן אלא גם בעם ובציבור נוכח מה שקרה לכם."

ח"כ ביטון ציינה כי "זהו לא הדיון הראשון על חוקי פיקוח על מעונות יום והצבת המצלמות, אבל אני רוצה שהדיון הזה יהיה דיון אחר, שיהיה נקודת מפנה וכבר לא נקבל תשובות של כמה קשה ולמה אי אפשר, אלא איך עושים זאת ומהר. אנחנו לא בעניינים של תירוצים אלא בפתרונות כי מדברים על חיים של ילדים, והבנו את זה היטב השבוע. למעלה משנתיים אנחנו מתכנסים דיון אחר דיון סביב השולחן הזה, בנושא פיקוח על המעונות, שעובר פרוצדורות שונות ומשונות כבר מקדנציות קודמות. אולי אם בעבר היו משכילים להעביר את זה, לא היינו כאן היום. העלנו את נושא חוק המצלמות פה פעם אחר פעם ונתקלנו בהתנגדות נחרצת, לא רק מצד גורמי הייעוץ המשפטי שמדברים על פגיעה בפרטיות, אלא גם הורים וארגונים שונים התנגדו ולא הבינו למה זה חשוב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היא הוסיפה כי "מה שקרה בשבוע האחרון זה שיסמין חתמה בדמה את חשיבות קידום חוק הפיקוח על המוענות וקידום חוק המצלמות. אם לא הייתה מצלמה בגן, זה היה נגמר בקביעה של מוות בעריסה, והיו לא מעטות כאלה בשנתיים האחרונות. ישבו כאן הורים וסיפרו שהביאו ילד חי בבוקר וקיבלו אותו מת בערב, ולא יכלו להוכיח כלום. הפעם, בזכות המצלמה, אנו יודעים שמדובר כאן ברצח, אף שכתב האישום הוא על הריגה. היו גם מי שאמרו מוות ברשלנות – זה מה ששווים הילדים שלנו?! היום ברור פה לכולם, הורים, אנשי צוות, אנשי מקצוע, מקווה שגם משרד החינוך יצטרף – אי אפשר להמשיך ולתת לשטח ההפקר הזה להמשיך להיות. המשרדים יצטרכו לתת תשובות איך עושים את זה הכי מהר ולא לזרוק אחריות מאחד לשני – לא אתן. ברור ששני החוקים צריכים לבוא ביחד… בואו נתחיל מגילאי 0-3 וכשייראו כמה זה חשוב, נרחיב את זה. היינו צריכים את הטרגדיה הזו כדי להבהיר את חשיבות המהלך…. חשוב שנאחד כוחות כי בזכות הזעקה שלכם והלחץ שלכם נביא את המקום הזה להתעורר, ונעשה את מה שצריך לטובת הילדים."

2 תגובות

  1. בפעוטונים , ובגני ילדים , גדלים דורות העתיד של המדינה , וחייבים לשמור על דורות העתיד .

  2. חובה חוק שיותקנו מצלמות בכל הפעוטונים ובכל גני הילדים!! זה חובה!! וכמה שיותר מהר!

Back to top button