צרכנות

מה תפקידו של עורך דין גירושין בכל הליך הגירושין

עמוקות על איך חייהם של בני הזוג יראו עם סופו של התהליך.

גירושין מערערים לרוב את עולמם של שני בני הזוג. לאחר שנים שהם חלקו את חייהם האחד עם השנייה, ולאחר שקיבלו את ההחלטה החשובה בחייהם, כי זהו האדם עמו הם רוצים לבלות את שארית חייהם, מחליטים בני הזוג להיפרד. זהו תהליך קשה בעיקר מבחינה רגשית שכל אחד מבני הזוג רוצה לעבור אותו בצורה החלקה והמהירה ביותר שניתן.

תפקידו של עורך דין גירושין הוא לדאוג לאינטרסים של הלקוח שלו. למרות שנדמה לנו שדאגה זו כוללת בעיקר דאגה לאינטרסים הכלכליים של בני הזוג ולנושא המשמרות על הילדים, מדובר בהרבה יותר מכך. גירושין הם הליך מורכב ורגיש במיוחד, והאינטרסים של בני הזוג רחבים יותר מאינטרסים של כסף ומשמורת. בהתאם לכך, גם תפקידו של עורך הדין רחב יותר מכך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הסכם מזונות

תשלום המזונות הוא אחד מהנושאים החשובים בעת הליך הגירושין, ותפקידו של עורך הדין הוא לדאוג שהסכם המזונות והפיצויים ייטב עם הצד אותו הוא מייצג. יחד עם זאת, אין זה אומר שיש לרמוס את הצד השני. חשוב לזכור כי בסופו של דבר, אף אחד מהצדדים לא רוצה שהצד השני ירעב ללחם. מדובר באימא או האבא של הילדים המשותפים, בבני זוג שחלקו במשותף חלק נכבד מהחיים, כולל כמה מהרגעים המרגשים ביותר בחייהם.

לכן עורך דין טוב לא בהכרח יפעל להשיג כמה שיותר כסף עבור הלקוח שלו, אלא יפעל למען יצירת הסכם טוב ומכבד לשני הצדדים, הסכם שיאפשר את התקיימותם בכבוד של שני הצדדים.

הסכם משמורת

עניין המשמורת הוא נושא טעון רגשית וחשוב לא פחות מנושא המזונות. ברוב המקרים שני הצדדים ירצו לקבל פרק זמן סביר לבלות עם ילדיהם. כאן חשוב מאוד שעורך הדין ידאג כי הילדים לא יהפכו לסלע המחלוקת העיקרי בין ההורים, ולכן כדאי מאוד שהוא ישתמש בכל הניסיון והחוכמה שלו על מנת למנוע מאבקים מיותרים בין ההורים בנושא זה.

מערכת יחסים תקינה

אחד הדברים החשובים ביותר במהלך הליך הגירושים הוא שמירה על מערכת יחסים תקינה בין בני הזוג. שמירה על מערכת יחסים תקינה בין בני הזוג תאפשר לכל אחד מהם לצאת לדרכו תוך מינימום פגיעה בחייו, עם לב שלם ונקי. למרות החשיבות המובנת של המשמורת ושל המזונות, אחד מהתפקידים החשובים של עורך דין לענייני גירושין הוא שמירה על מערכת יחסים זו.

סיפוק מעטפת רחבה לבן/ת הזוג

תפקיד נוסף של עורך דין לענייני גירושין, עליו אולי לא חשבתם, הוא לספק לבני הזוג מעטפת רחבה ככל שניתן. ברוב הליכי הגירושים בני הזוג מפתחים עם עורך דינם מערכת יחסית כנה ופתוחה, ולמעשה עורך הדין הופך לחבר הכי טוב שלהם, אתו הם חולקים הכול. חשוב שעורך הדין ידע להקשיב ברגישות, אך עדין להיות מקצועי מספיק כדי לקבל החלטות בצורה אובייקטיבית ומנותקת מרגש.

 

תגובה אחת

  1. הסכם ממון המותאם בדיוק לצרכים ולרצונות שלכם לפי החוקים במדינת ישראל.
    אנחנו ניצור לכם ע”י העורכי דין והנוטריונים שלנו הסכם ממון המותאם לכם בדיוק על פי רצונכם ובקשתכם. אנחנו מבינים שלכל זוג יש ציפיות ודרישות שונות ולכן לכל זוג צריך ליצור הסכם ממון מותאם אישית לצרכיו. https://notary-heskem-mamon.com/

Back to top button