חדשות הארץמבזקים

תלמידי תיכון המציאו את ה"בנג'י"

כל מי שהתנסה בתליית כביסה על חבל, יודע שאחת הבעיות הכי מעצבנות היא תופעת האטבים הנשמטים ונופלים על הקרקע בעת הניסיון לתלות חולצה על החבל. תלמידי תיכון קריית חיים החליטו להתמודד עם הבעיה, והמציאו את ה"בנג'י" – אטב כביסה תלוי לנצח. מחירם הנמוך של האטבים, לצד הצורך והמאמץ הכרוך בהתכופפות לשם הרמת האטבים מהקרקע, מביא לכך שאיש אינו טורח לאסוף אותם. מצב זה מביא להוצאות מיותרות ולפגיעה באיכות הסביבה.

תלמידי חט"ב "שקד" של התיכון, הפעילים לאורך השנה באשכול הפיס, בתכנית "יזמים צעירים", הקימו לפני כשנה את חברת C66 במטרה לייצר מוצר שהוא בעל ערך מוסף גם במימד החברתי וגם בדאגה לסביבה. את החברה, שהיא גוף עסקי לכל דבר, מלווים שישה יועצים המגיעים מתחומים שונים, שניים מהם – עומר אילוז ועידן ונגר, בוגרי בית הספר ובוגרי התוכנית "יזמים צעירים עושים עסקים". תלמידי הקבוצה מסבירים: "בהיבט הסביבתי, מעצם היות ה"בנג'י" אטב תלוי, מתארך אורך החיים שלו בצורה משמעותית, הוא מבטיח שימוש חוזר המצמצם את הפגיעה באיכות הסביבה. בנוסף לכך השימוש ב"אטב בנג'י" מעודד ניצול במשאבי טבע (שמש ורוח) לצורך ייבוש הכביסה במקום שימוש במכשירי חשמל, כמו מייבש כביסה או רדיאטור- אשר הפעלתם כרוכה בזיהום הסביבה (בתהליך הפקת החשמל) ובהוצאה כספית גבוהה".

לאחר המצאת הרעיון, החליטו היזמים לגייס את תלמידי מגמת המסגרות בבית הספר התיכון אופק "מפתן" בקרית ים, על מנת לייצר את המותר. תלמידי מפתן נרתמו בשמחה לאתגר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחרונה הציגו תלמידי תיכון קריית חיים את אטב ה"בנג'י" בתערוכת "יזמים צעירים", תוך שהסבירו על ניהול החברה ושיווק מוצריה. השופטים אשר התפעלו מ- 9 תלמידי הקבוצה: שלו אביטן, שלמה אלדי, ברוך אליאור, שראל זמיר, אבי לוי, אלעד סגל, נועם ראובן, בן רובינוב ועדן שור – בחרו בקבוצה לייצג את מחוז חיפה ביריד הארצי של "יזמים צעירים", אשר צפוי להיערך באוקטובר 2018. במידה ויזכו בתחרות הארצית- ישתתפו ביריד הבינלאומי באירופה.

חגית מזרחי, מנהלת אשכול הפיס בקריית חיים: "אין זה סוד כי ההצלחות הגדולות ביותר מתחילות דווקא בהזדמנויות קטנות כמו זו של הבנג'י. אשכול הפיס של תיכון קריית חיים גאה בהישגים אליו מגיעים התלמידים בשנים האחרונות. לפני שלוש שנים היו אלה חברי קבוצת "באז", שהמציאו את ה XMS שנועד למנוע שימוש בסלולרי בשעת הנהיגה וזכה להתעניינות מצד נשיא אינטל. לפני שנתיים היו תלמידי קבוצת Must stick שמחזרו מסטיקים משומשים לדבק, ובשנה שעברה התלמידה מאי קורמן שפיתחה מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, זכתה להדליק משואה ביום העצמאות ה 70 למדינת ישראל".

צילום: באדיבות אשכול הפיס קריית חיים
צילום: באדיבות אשכול הפיס קריית חיים
צילום: באדיבות אשכול הפיס קריית חיים

Back to top button