חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

חברת תעש מערכות נמכרת לחברת אלביט בכ-1.9 מיליארד ש"ח

הוועדה למכירת מניות המדינה אישרה את מכירת חברת תעש מערכות לאלביט, בתמורה לכ-1.8 מיליארד ש"ח ובתוספת 100 מלש"ח תלויי תוצאות.

משרד האוצר הגיע להסכמה עם חברת אלביט על מכירת חברת תעש מערכות, לאחר מספר חודשים של משא ומתן בהובלת החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, ובהשתתפות רשות החברות הממשלתיות, אגף התקציבים, משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל.

ההחלטה על הפרטת החברה התקבלה על ידי הממשלה ב 23.12.2013. בסופו של הליך תחרותי שניהלה רשות החברות הממשלתיות ב2015 למכירת החברה, נותרה אלביט כמציעה יחידה. וביוני 2017 הסמיכה הועדה למכירת מניות המדינה את החשב הכללי רוני חזקיהו לנהל מו"מ עם אלביט על תנאי המכירה. במסגרת המשא ומתן הגיע החשב הכללי לסיכום עם אלביט, אשר אושר על ידי הועדה, לפיו תימכר החברה בתמורה לסך של כ 1.8 מיליארד ₪, מתוכו סכום של 1.4 מיליארד ₪ ישולם במועד השלמת העסקה והיתרה בשני תשלומים, ב-2020 וב-2022, ועוד 100 מיליון ₪ תלויי תוצאות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת המו"מ הגיעו הצדדים להסכמות שונות. כך, בין היתר, התחייבה אלביט לפנות את שטח רמת השרון (פרט לשטח בגודל של 80 דונם), עד ליום 31.12.2023 ומתחמים נוספים.
בנוסף, במסגרת המשא ומתן הושגו הסכמות בנוגע לחופש הפעולה של חברת תומר חברה ממשלתית בע"מ, וזאת בכדי לשמור על התחרות בתחום הפעילות של תומר.

כן הושגה הסכמה על שימור רמות המחירים הנוכחיות ותשלומי התמלוגים של תעש מערכות מול משרד הביטחון.

יצויין, כי העסקה כפופה לקבלת אישור מיזוג מהרשות להגבלים עסקיים וכן אישור השרים בהתאם לצו האינטרסים החיוניים בחברה.

ההסכמות יאפשרו פינוי של מתחם רמת השרון ומתחם טירת הכרמל, באופן שיאפשר פיתוח של עשרות אלפי יחידות דיור בלב אזורי הביקוש, והקמת מפעלים במתחם רמת בקע שבנגב אשר יקדמו את התעסוקה והפיתוח באזור זה. כמו כן מייצרות ההסכמות הגנה על התחרות בין התעשיות הביטחוניות הישראליות, ועל משרד הביטחון כלקוח מרכזי של מוצרי תעש מערכות.

שר האוצר, משה כחלון אמר כי "הסיכום שהושג מהווה המשך של מדיניות האוצר לפינוי שטחים באזורי הביקוש לטובת כלל הציבור. מעבר המפעלים לנגב יאפשר את בנייתן של אלפי יחידות דיור בלב אזורי הביקוש, לצד חיזוק התעשייה והתעסוקה בנגב באלפי מקומות תעסוקה".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן ציין כי "משרד הביטחון הבטיח בעסקה שקווי היצור החיוניים, שהוקמו לפני עשרות שנים, יוחלפו במפעלים חדשים שנקים בנגב. התשתיות האסטרטגיות יישארו בידי מערכת הביטחון ואף ישודרגו. הגדרנו גם תנאים קשיחים לשמירת התחרות והגמישות של צה"ל. בשורה התחתונה, השקעות של מאות מיליונים יוזרמו לתעשייה הביטחונית ולנגב ויבטיחו למעלה מ1000 מקומות עבודה לשנים רבות"

החשב הכללי רוני חזקיהו: "סיומה המוצלח של הפרטת תעש תורם בראש ובראשונה לתעש עצמה ולעובדיה, תוך שמירה על האינטרסים של משרד הביטחון, חיזוק התחרות הבריאה בין התעשיות הביטחוניות, ושיחרור קרקעות באזורי ביקוש . אני מבקש להודות למנכ"ל משרד הביטחון ולמנהל רשות מקרקעי ישראל על שיתוף הפעולה ההדוק בין משרד האוצר למשרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל שהביא לתוצאה המצויינת ואיפשר את הפרטת תעש".

מנהל רשות החברות הממשלתיות, יעקב קוינט: "רשות החברות הממשלתיות כמי שהשקיעה מאמצים רבים ועסקה בשנים האחרונות בגיבוש כלל ההסכמות וההסדרים אשר נדרשו לשם ביצוע הפרטת החברה, מברכת על סיומה המוצלח. החברה עובדיה והמדינה יוצאים לדרך חדשה בה תוכל החברה לממש את הפוטנציאל הטמון בה ולהמשיך לתרום לביטחון המדינה ובמקביל לשחרר מתחמי קרקע משמעותיים באזורי הביקוש".

 

Back to top button