מבזקיםמשפטי/פלילירצועת עזה

אישום: תושב עזה פעל בשירות חמאס לשבירת המצור על עזה

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שלישי) לבית המשפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד סוהיל מוחמד עמודי בן 56 מרצועת עזה, בגין ביצוע עבירות של מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, פעילות בארגון טרור, ואיסור פעולה ברכוש טרור .

מעובדות כתב האישום עולה כי הנאשם פעל כחבר בארגון חמאס ועל-ידי קבלת הכספים ורכישת שתי סירות במהלך השנים 2015- 2016 לצורך הסרת המצור על רצועת עזה, וביום 27.4.18 הותקפו הסירות ע"י צה"ל והושמדו.

בראשית מאי 2018 פנה אל הנאשם בכיר בארגון החמאס ואמר לו כי מתכנן לצאת בקרוב למשט סירות להסרת המצור על עזה, וביקש ממנו לרכוש סירה חדשה במקום שתי הסירות שהופצצו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד עולה כי לאחר רכישת הסירה השלישית ע"י הנאשם ולפי בקשת ארגון החמאס יצא הנאשם ביום 28.5.2018 להפלגה יחד עם עוד שלושה דייגים ותשעה פצועים, חולים ונכים מרצועת עזה כשעל הסירה נכתבו סיסמאות שבירת המצור והסעת חולים.

מחקירתו של סוהיל בשב"כ עולה כי מארגני המסע הבטיחו למשתתפי המסע שכל אחד מהם יקבל 300 דולרים, והנאשם יקבל 500 דולרים ושמטרת המסע היא להגיע לקפריסין, אולם כוונת מארגני המסע הייתה להיעצר על-ידי חיל הים של צה"ל, בכדי לעורר את דעת הקהל העולמית, ולשם כך הועמסה על הסירה בכמות מזון ומים מצומצמת למספר שעות בלבד, ושאינה מספיקה להפלגה עד קפריסין. לאחר כ-8 מייל מחופי הרצועה, נעצרה הסירה על-ידי ספינת חיל הים. הפרקליטות ביקשה מביהמ"ש להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

Back to top button