חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

לילה מלחמתי בדרום: 25 תקיפות ברצועת עזה, ו- 45 שיגורים לעבר ישראל

הפלסטינים מדווחים כי במהלך הלילה (רביעי) ביצעו 45 שיגורים מרצועת עזה לעבר ישראל. בתגובה חיל האוויר תקף מטרות בתוך הרצועה.

לילה לא שקט בדרום. חיל האוויר תקף ברצועת עזה 3 יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס ברפיח שבדרום רצועת עזה. זאת בתגובה להמשך שיגורי העפיפונים ובלוני הנפץ והתבערה אל שטח מדינת ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנגד החל חמאס בעזה בשיגורי רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי הדרום. 33 אזעקות נשמעו הלילה בדרום מהשעה 01:16 עד 05:52 ונראה כי חמאס שומרים גם הם על מדיניות של תקיפה כנגד תקיפה וכל תקיפה של צה"ל נענית במטח פצצות מרמה ורקטות לעבר יישובי הדרום.

חיל האוויר המשיך את התקיפות ברצועת עזה. בתקיפה השנייה מטוסי קרב תקפו שמונה יעדי טרור בשלושה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס במספר מוקדים לאורך רצועת עזה. הפלסטינים דיווחו במקביל כי הותקפו שורה של מוצבים מצפון רצועת עזה לדרומה, בהם מוצבים של הכוח הימי של חמאס.

צילום: דובר צה"ל


צילום: דובר צה"ל

בפעם השלישית תקף צה"ל עוד 11 יעדי טרור בארבעה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס ביניהם מתחם אימונים תת קרקעי. ובסך הכל תקף הלילה צה"ל באמצעות מטוסי קרב כ- 25 יעדי טרור בשטח רצועת עזה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע במהלך הלילה מרצועת עזה לשטח הארץ.

תקיפת צה"ל בעזה (צילום: מקורות ערביים)
תקיפת צה"ל בעזה (צילום: מקורות ערביים)

צה"ל הבהיר כי "ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות על אזרחי ישראל. בצה"ל רואים בחומרה את פעילות הטרור של ארגון הטרור חמאס. צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל."

בחמאס אמרו כי "ההתנגדות היא שקובעת את כללי העימות והיא לא תאפשר לאויב לכפות משוואות חדשות."

כאמור, במהלך הלילה זוהו כ- 45 שיגורים מרצועת עזה. שבעה שיגורים יורטו באמצעות סוללת כיפת ברזל ולפחות שלושה שיגורים נפלו בשטח הרצועה.

מהמועצה האזורית שדות נגב נמסר כי לאחר הערכת מצב שהתקיימה הבוקר מול הצבא, ניתנה הנחיה להמשיך בשגרה כרגיל. עם זאת הרבש"צים בישובים יסיירו בין תחנות ההסעה להשגחה נוספת."

מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי "במהלך הלילה עשרות אזעקות ביישובי המועצה האזורית אשכול. עד כה זוהו 13 נפילות במרחב המועצה, 3 נפילות בתוך יישובים.
אין נפגעים, יש נזק באחד הישובים למבנים ומכוניות. הלימודים בכל מוסדות החינוך מתקיימים כסדרם. רכזי הבטחון היישובים ילוו את הסעות התלמידים לבתי הספר. יום הלימודים יותאם לאירועי הלילה. צוותי החינוך ישוחחו עם הילדים וינסו לאתר קשיים."

צילום: ביטחון אשכול
צילום: ביטחון אשכול
צילום: ביטחון אשכול
צילום: ביטחון אשכול
צילום: ביטחון אשכול
צילום: ביטחון אשכול
צילום: ביטחון אשכול

Back to top button