חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

תיקון לחוק הפרשנות של ח"כ דב חנין עבר במפתיע במליאת הכנסת

הצעת חוק של ח"כ דב חנין המוסיפה אפליה על רקע נטייה מינית וזהות מגדרית לחוק הפרשנות עברה כעת (רביעי) במליאת הכנסת כנגד עמדת הממשלה והקואליציה.

ח"כ דב חנין: "הכנסת אמרה היום אמירה חשובה. אפליה היא אסורה. בני האדם הם שונים, אבל גם שווים. אסור להפלות מטעמי נטייה מינית וזהות מגדרית. אלה דברים שצריכים להיות מובנים מאליהם לכל אדם שרוצה לחיות בחברה ראויה שמתייחסת בכבוד לבני אדם. לפני כמה שנים העברתי חוק האוסר אפליה כזו במערכת החינוך. הגיע זמן לאסור אותה בחברה כולה".

מדובר בהצעת חוק רוחבית הנוגעת לכל זירות החיים: מקומות העבודה, מוסדות לימוד, מערכת הבריאות, ועוד. לפי הצעת החוק, בכל מקום בספר החוקים שבו יש איסור על אפליה – האיסור יכלול גם איסור על אפלייה מטעמי נטייה מינית וזהות מגדרית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר ההצבעה במליאה אמר ח"כ חנין כי "אני רוצה להודות לחברתי מיכל רוזין, שקידמה אף היא את היוזמה, ולסיעות חד"ש ומרצ שהיו הסיעות היחידות שהתייצבו במלואן להצביע בעד. הערכה לחברי הכנסת מירב בן ארי ואמיר אוחנה, שהפרו את המשמעת הקואליציונית והצביעו עם מצפונם".

עוד אמר ח"כ חנין, כי הוא "שמח לשמוע שאחרי ההצבעה, הקואליציה הודיעה כי הנהיגה חופש הצבעה בעניין החוק הזה. אני קורא להם להמשיך את חופש ההצבעה הזה גם בהצבעות הבאות על החוק, כדי להבטיח את השלמתו המהירה".

יצוין כי החוק היחיד למען זכויות להט"ב שנחקק בכנסת הקודמת (הכנסת ה-19), השלים את הליך החקיקה בקריאה שנייה ושלישית ונכנס לספר החוקים – הוא תיקון לחוק זכויות התלמיד, האוסר על אפליה מחמת נטייה מינית וזהות מגדרית, שנחקק ביוזמת ח"כ חנין. גם בכנסת שקדמה לה (הכנסת ה-18) נחקק חוק אחד בלבד למען זכויות להט"ב: תיקון לחוק שירות התעסוקה האוסר על אפלייה מחמת נטייה מינית – גם הוא ביוזמת ח"כ דב חנין.

עוד יצוין, כי כיום – המקום היחיד בספר החוקים בישראל בו ישנה התייחסות נפרדת לאפליה על רקע זהות מגדרית, בנפרד מאפליה על רקע נטייה מינית, הוא התיקון לחוק זכויות התלמיד שח"כ חנין העביר לפני ארבע שנים. הצעת החוק שעברה היום בקריאה טרומית מצטרפת אליה בנושא זה, ומרחיבה את ההגנה על ציבורים נוספים בקהילה הגאה.

ח"כ דב חנין (מתוך פייסבוק)

Back to top button