חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

אילטוב לראשי התאגיד: "השעו את גיל-הר, אין מקום לגזענות בשידור הציבורי"

אתמול (חמישי) בתכנית הרדיו של דב גיל-הר ברשת ב׳, גיל-הר העביר ביקורת על הצעת חוק "איסור צילום ותיעוד של חיילי צה״ל" של ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ומצא לנכון להדגיש בפני המאזינים את ארץ מוצאו בהקשר להצעת החוק, ואף רמז שאם ח"כ אילטוב מבקש לאסור צילום של לוחמים שנשלחו למשימה, הרי שירצה גם לאסור תיעוד של ילדים אשר הופרדו מהוריהם, לטענת אילטוב זאת מבלי לברר בכלל את עמדתו בנושא.

לדברי ח"כ אילטוב, "מר גיל-הר המשיך במונולוג הגזעני שלו ורמז שאולי יש לי עוד רעיונות להביא מברית המועצות, אולי אני רוצה להביא את ה"אמת" שלי, את ה-״פרבדה״ שלי (עיתון תעמולה סובייטי), תוך שהוא עושה דה לגיטימציה והכללה לציבור של כ-1.4 מיליון אזרחים בישראל אשר נולדו בברית המועצות ועלו לארץ ישראל."

איטוב אומר כי "מדובר באמירות גזעניות ומסיתות. הקלות הבלתי נסבלת בה ניתן לציין את מדינת מוצאם של חברי כנסת, באשר הם, ללא כל קשר לדיון, אלא רק כאשר אין הסכמה עם הצעת חוק כלשהי שהם מקדמים, היא בלתי נסבלת. קל וחומר, כאשר מדובר בשדרן רדיו בשידור הציבור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות התבטאויותיו המסיתות והגזעניות של שדרן רשת ב', דב גיל-הר כלפי ח״כ רוברט אילטוב בתכניתו שלח אמש ח"כ אילטוב מכתב לראשי התאגיד בדרישה להשעותו. "אני קורא לכם להשעות מיד את מר גיל-הר מכל פעילות בתחנת הרדיו ובשידור הציבורי, בכפוף להתנצלותו על הדברים החמורים שנאמרו. אין מקום לגזענות בשידור הציבורי, וחשוב כי אתם כראשי התאגיד תביעו את הדעה הזאת באופן נחרץ." נמסר במכתב.

המכתב שנשלח למנהל תחנת הרדיו כאן ב'

Back to top button