חדשות הארץמבזקים

הניח תפילין וקיבל קנס, ראש העיר ביטל את הדו"ח

ביום שישי האחרון התחוללה סערה בירושלים לאחר שנציג חב"ד, דב בער כהן עמד כבכל יום כבר מזה 4 שנים, בדוכן סמוך לתחנת מרכזית בירושלים קיבל דו"ח מפקח של עיריית ירושלים לאחר שהציע לעוברים ושבים להניח תפילין.

הפקח העירוני הגיע בבוקר אל הדוכן הידוע והמוכר של כהן והורה לו לקפל אותו, כשכהן הסביר לו שהוא כבר שנים עושה זאת, הפקח נטל את פנקס הדוחות ונטל דו"ח על סך 475 ש"ח.

"ברוך השם עכשיו קיבלתי דו"ח. מדובר על מישהו שהוא כבר כמה פעמים בא ופנה ואמר לי אל תשים גזיבו בהתחלה ולא שמשיה. היום בא הפקח אמר לי לקפל את הכל אז כמובן שאי אפשר להפסיק את העניינים ואני מחכה שיבוא ויבקש את הסליחה שלו על הדבר הזה. גם בניו יורק עמדתי ופתחתי ואף אחד לא בא." אומר כהן והוסיף "אנחנו לא נרתעים, זה חובה אם אני לא מגיע או מאחר לפה בבוקר אנשים שואלים איפה אני".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר יחד אלי ישי התייחס לאירוע ואמר, "קמפיין ה"הדתה" שהחל להשתולל בתקשורת מחלחל אט אט ומגיע למקומות שלא היינו מתארים! מי היה מאמין שבירושלים עיר הקודש יתנו קנס לאדם שמניח תפילין לציבור?! אסור בשום אופן לאפשר למציאות הזו להפוך לשגרה במדינת ישראל. פניתי לידידי ניר ברקת בדרישה לבטל מיידית את הקנס ולשנות את ההנחיות לפקחים. בנוסף, שוחחתי כעת עם דב בער היקר, והודעתי לו שביום ראשון בעז"ה אצטרף אליו בדוכן לזיכוי הרבים, ואקח על עצמי את תשלום הקנס בכל יום עד אשר תבוטל ההנחיה המחפירה הזו. לכבוד הוא לנו לשלם ולהיות שותפים יחד איתו בזיכוי הרבים. בשום אופן לא נוותר על הנחת תפילין למאות אנשים מדי יום. חזק ואמץ!"

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים רואה בהערכה את פעילות תנועת חב״ד בעיר וברחבי הארץ, במטרה לאהבת ישראל וקירוב לבבות. לעירייה שיתוף פעולה מצוין עם נציגי חב״ד ופעיליה ויש לציין כי אנשי חב״ד נוהגים באופן כללי לקבלת ההיתרים הנדרשים בחוק לצורך הצבת מתקנים ודוכנים ברחוב. במקרה זה מדובר בתלונות שהגיעו לפיקוח העירוני על הצבת דוכן ללא הסדרה כחוק. לצערנו למרות בקשות העירייה וההתראות מראש, סירב בעל הדוכן לבצע את הנדרש ממנו לקבלת ההיתר החוקי ואף הרחיב את הדוכן בסככה ושלטים ללא אישור. לבקשת ראש העיר, ניר ברקת ובתיאום עם התובע העירוני יובהר למפעיל הדוכן כי הקנס שניתן לו יבוטל ובעל הדוכן יתבקש להסדיר את המשך פעילותו כחוק, באופן שיניח את דעת כל הצדדים ועל פי הנוהל העירוני."

צילום: באדיבות המצלם

צילום: נהוראי שבת

תגובה אחת

  1. הפקח מטומטם ברמות שלא ייאמנו. לא היו לו מספיק דוחו"ת במכסה – אז מצא קורבן??

Back to top button