צרכנות

אובדן כושר עבודה – מה זה אומר בעצם?

לא פעם אנחנו שומעים וקוראים על המושג אובדן כושר עבודה ועל המשמעויות שלו. מה זה בעצם אומר וכיצד הוא יכול להשפיע עלינו, אם בכלל? אנחנו ננסה לענות על שאלה זו במאמר זה.

המונח אובדן כושר עבודה מתייחס לסיטואציה בה אנחנו לא יכולים להתפרנס מהעבודה שלנו, מהמקצוע בו עסקנו במשך שנים רבות ועל פיו אנחנו מוגדרים, כתוצאה ממחלה, פציעה או חבלה. למשל, אם אנחנו חשמלאים ואנחנו מוגדרים כך בביטוח לאומי וכן בחברת הביטוח שלנו, אזי שאם אנחנו לא יכולים להתפרנס מעבודה זו, הרי שאנחנו מוגדרים כמי שאיבדו את כושר העבודה שלהם.

במקרה כזה, אנחנו יכולים לדרוש פיצוי כספי. מצד אחד, מאחר וכל השנים שילמנו ביטוח לאומי אז במקרה ואנחנו לא יכולים להתפרנס, אז אנחנו זכאים לקבל פיצוי דרך ביטוח לאומי באמצעות קצבת אובדן כושר עבודה. מצד שני, אנחנו זכאים לקבל פיצוי דרך ביטוח חיים שיש לנו, במידה ודאגנו לעצמנו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פיצוי על אובדן כושר עבודה הוא למעשה כלי שמאפשר לנו להמשיך ולקבל מקצבה חודשית, גם אם אנחנו לא עובדים. כך אנחנו לא מגיעים לכדי מצב בו אנחנו משאירים את המשפחה שלנו בבעיה כספית.

מה המוקשים שנמצאים בדרך לקצבה

ישנם כמה מוקשים, מן הסתם, שיכולים למנוע מאיתנו אפשרות לקבל את הקצבה. ראשית, עלינו להוכיח שאכן איבדנו את כושר העבודה שלנו באופן כזה שאכן מונע מאיתנו לעבוד. המדינה קבעה אחוז מסוים של נכות שמגדיר אובדן כושר עבודה. יש אחוז עבור אובדן זמני ויש אחוז שנקבע עבור אובדן קבוע.

שנית, גם ביטוח לאומי וגם חברת הביטוח ידרשו מאיתנו לראות מומחים מטעמם והם אלה שיקבעו האם באמת אנחנו איבדנו את כושר העבודה שלנו.

שלישית, בשני המקרים, יכולים לטעון שאומנם אנחנו לא יכולים לעבוד באופן ישיר בתחום שלנו אך באופן משני, או במקצוע דומה לזה. לפיכך לא מגיעה לנו קצבה כי אנחנו יכולים לעבוד. מן הסתם זה לא תמיד אפשרי אך זה בהחלט חשוב לדעת, שיש מקרים לא מעטים שזה קורה.

Back to top button