אינטרנטמבזקיםספורט

המונדיאל כאן – איך להישאר מוגנים מפני איומי סייבר?

התקפות סייבר הולכות יד ביד עם אירועי ספורט גדולים, בהם המונדיאל, שכן הם מספקים לפושעי הסייבר גישה קלה לתעבורה תדירה של פעילות און-ליין מאוהדים לא זהירים. לדוגמה, ב- 23 למאי השנה, שרותי האבטחה של אוקראינה פרסמו אזהרה מפני התקפת סייבר לפיה נוזקת VPNFilter מדביקה ראוטרים והתקנים אחרים כהכנה להתקפת סייבר המכוונת לגמר אליפות הליגה שהתקיים באותו סוף שבוע במדינה.

אירועים נבחרים מהיסטורית איומי הסייבר של המונדיאל

במהלך המשחקים בצרפת בשנת 1998, וירוס ZMK-J ביקש מהגולשים להמר מי ינצח. אם בחרתם בתשובה הלא נכונה, הנוזקה הפעילה תוכנת ניצול שהייתה מסוגלת למחוק את כל המידע מהדיסק הקשיח. בדרום קוריאה 2002, Chick-F התפשטה דרך אימייל והודעות מידיות, כשהיא מתחזה לשרות מועיל לציבור ברשת, אשר מפרסם תוצאות משחקים עדכניות מקוריאה ויפן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בגרמניה 2006, נוזקה גרמנית בשם Zasran-D הדביקה משתמשים עם וירוס backdoor (גישה מרחוק) תוך התיימרות לספק כרטיסים בחינם, בעוד שבדרום אפריקה 2010 תושב פרנקפורט הצליח לסחוט שלושה אתרי הימורים און ליין (וניסה לסחוט כסף משלושה אחרים) על ידי כך שאיים עליהם בהתקפות DDoS מבוזרות שיכלו להוריד אותם מכל פעילות ברשת. בברזיל 2014 ראינו כי אתרי אינטרנט שקשורים למונדיאל סבלו מהתקפות DDoS עוד לפני משחק הפתיחה.

השנה, רמת המודעות הציבורית היא יחסית גבוהה וזהו סימן טוב. נכון הדבר גם לגבי הנבחרות המשתתפות במונדיאל. לדוגמה, התאחדות הכדורגל האנגלית הזהירה כבר את שחקני אנגליה לא להשתמש ב- Wi-Fi ציבורי במלון ברוסיה בשל פחד מפריצה.
במונדיאל 2018 שנמצא בעיצומו ברוסיה, חשוב שארגונים ואנשים יעמדו על המשמר כל העת. המונדיאל השנה הוא אירוע הכדורגל בעל תעבורת הרשת הגדולה ביותר בהיסטוריה, ועלינו להיות זהירים יותר מפני איומי סייבר.

הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם ליהנות מהמשחקים בצורה בטוחה:

1. אל תקליקו על אימיילים, טקסטים, הודעות מידיות או פוסטים ברשתות החברתיות אם הם מגיעים מאנשים או ארגונים שאינכם מכירים, או כאלו שיש להם כתובות חשודות ולא רגילות.

2. עדיף להתקין פתרון אבטחה אמין עם דטה בייס מעודכן של אתרים זדוניים ואתרי פישינג.

3. הימנעו משימוש ב- Wi-Fi ציבורי.

4. צפו בשידורים רק דרך אתרים שהם שותפים רשמיים של FIFA. חלק משרותי הסטרימינג של המשחקים יהיו בלתי רשמיים ומטרתם להדביק מבקרים עם תוכנות לכריית מידע או משהו גרוע יותר. אל תסתכנו – התקינו פתרון עם יכולות אנטי-וירוס לרשת ויכולות נגד פישינג.

5. אם נסעתם לרוסיה, השתמשו ב- VPN כדי להתחבר לאינטרנט. אתרים פופולאריים רבים ברוסיה אינם זמינים או אינם יציבים לאחר ניסיונה של הממשלה לחסום את אפליקציית Telegram. התחברו ל- VPN מראש אם אתם רוצים להימנע מהייסורים של לא להעלות סלפי על רקע חגיגות הגול של הנבחרת האהובה עליכם.

6. העריכו שירותי הגנה מודרניים לאימייל, דוגמת אנטי-פישינג, הגנת URL או URL detonation, הגנה מפני רמאות וכן פרופיל פעילות של משתמש לפעילויות לא רגילות מחוץ למדיניות.

אילוסטרציה (קרדיט: pixabay.com)

Back to top button