הכרמלית הישנה שנפגעה בשריפה פינתה את מקומה
אמש (שני) בוצע, במהלך לוגיסטי מורכב, הליך הוצאת קרונות ה"כרמלית" שנפגעו בשריפה בשנה שעברה
לקראת הגעתם של שני הקרונות הראשונים של הכרמלית החדשה היום (שלישי) לנמל חיפה, החל אמש בשעה 21:00, הליך הוצאתם של הקרונות הישנים שנפגעו בשריפה בשנה שעברה.
המהלך המורכב בוצע ברחבת כיכר פריז שבעיר התחתית, בה נמצא פתח הכנסת קרונות הכרמלית, אשר שימש כבר בשנת 1959 להכנסת קרונות הכרמלית המקורית. שני הקרונות, שמשקלם הכולל 50 טון הונפו בעזרת מנופי ענק והועמסו על-גבי משאיות, אשר הובילו אותם למתחם מוזיאון הרכבת.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
היום יגיעו, כאמור, לנמל חיפה מנמל אנטוורפן שבבלגיה, שני הקרונות הראשונים החדשים של הכרמלית, אליהם יצטרפו שני קרונות נוספים כשבוע לאחר מכן.
בתחילת חודש יולי יוכנסו הקרונות החדשים למנהרה, בה יחלו לפעול בתחילת חודש ספטמבר.
מערך הרכבות החדש של הכרמלית, אשר נבנה על-ידי התאגיד השוויצרי, "גאראוונטה-דופלמאייר" בעלות של כ-50 מיליון ₪, יכלול שתי רכבות, כאשר בכל אחת זוג קרונות בעלי 48 מקומות ישיבה, בנוסף למקומות עמידה, והן תוכלנה להסיע כ-264 נוסעים בו זמנית – סה"כ כ-528 נוסעים בשתי הרכבות בו-זמנית. מהירות הנסיעה של הרכבת יהיה 8 מטרים בשנייה (28 קמ"ש) והיא תעשה את המסלול במלואו, מכיכר פריז לגן האם ולהיפך, ב-10 דקות, הכוללות גם עצירה לאיסוף ולהורדת נוסעים בתחנות הביניים.
נוסעי הכרמלית החדשה יוכלו ליהנות בנסיעתם ממערכת תאורה דקורטיבית, ממושבים מרופדים וממערכת מיזוג-אוויר חדשנית. בנוסף, יכללו הקרונות החדשים מסכי מידע לנוסע, אשר יציגו את מיקומה המדויק של הרכבת על ציר הנסיעה שלה בכל רגע נתון. כמו-כן תהיה הכרמלית החדשה כלי הרכב הראשון בארץ בו תותקן מערכת כיבוי אוטומטית בתוך קרון הנוסעים.