חדשות הארץמבזקיםפוליטי / מדיני

אויב מיואש וחסר תקווה הוא האויב המסוכן ביותר – הממשלה התעוררה

ח”כ עמר בר-לב התייחס היום (שלישי) לפתרונות שהועלו ביממה האחרונה בנוגע עזה ואמר “אני מברך על כך ששוב אין קשר בין הצהרותיו של ליברמן לתקשורת, שלא צריך להתמודד עם הבעיה ההומנטרית בעזה, לבין המהלכים שהוא מוביל בפועל, כמו נמל פלסטיני וחווה סולארית לאספקת חשמל לרצועה. כבר לפני שנים במתווים שפרסמתי הצגתי את שני הרעיונות האלו ונוספים כאינטרס ישראלי מובהק.

כל ההצעות והפתרונות הללו העלו יותר מדי אבק על שולחן הממשלה, ממשלה שעשתה הכל כדי להתעלם מהמצוקה ההומניטרית הקשה בעזה ומההבנה שאויב מיואש וחסר תקווה הוא האויב המסוכן ביותר.

כעת נתבשרנו שהחליטה הממשלה להתעורר מהתרדמת שהייתה שרוייה בה ומסדר העדיפויות הלקוי ששם את תושבי הדרום להפקר, אולם גם הפתרונות שמעלה מתאימים להגדרה ’too little too late’.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההצעה של שר הביטחון לנמל בקפריסין בפיקוח של הקוורטט מהווה צעד חיובי, אבל הוא אינו מזרים השקעות ומקומות עבודה לרצועה, כפתרון למצוקה הכלכלית שם. לכן הרעיון של נמל בקפריסין נכון שיהיה פתרון ביניים בלבד לאותן שנים בהן יוזרמו מליארדי דולרים לרצועה לבניית נמל עמוק מים בעזה. בנוגע לשליטה הביטחונית בנמל – נמל בעזה בפיקוח הקוורטט הוא לאין ערוך בטוח יותר ממעבר רפיח בפיקוח מיצרי, שממשלת ישראל הנוכחית כל כך מעוניינת בו.

התנאי הבסיסי לקיומו של כל מהלך כלכלי לפיתוח הרצועה צריך להיות החזרת גופות החיילים והשבויים הישראלים, ולכן נכון לחזור ולומר זאת ציבורית בריש גלי”.

Back to top button