מבזקים

ח"כ גליק בוועדת הפנים: "איבדתי את האמון במח"ש"

חבר הכנסת גליק אמר הבוקר (רביעי) בוועדת הפנים בדיון על חקירות שוטרים כי איבד את האמון במח"ש. "אני לא אשכח את המקרה שיצאתי מהתיאטרון בבאר שבע וניגשתי לשוטר ואמרתי לו שגנבו לי את הרכב אז הוא אמר לי: "כן אני יודע, כל ערב גונבים שם רכב". אז תודה רבה, לא בשביל זה באתי למשטרה, ציפיתי שהוא יבוא ויגיד לי שאם גונבים רכבים באזור הזה כל ערב אז הוא יעמיד שם שוטר.

התחושה של הציבור כלפי המשטרה צריכה להיות תחושה של אמון, וזה לא המצב לצערי.

גלק הוסיף "אני יכול לספר לכם שאני, כאדם שהתלוננתי לא פעם במח"ש, אני איבדתי את האמון במח"ש. רוב הפעולות האלימות שהיו כלפיי על ידי שוטרים היו בחדרים סגורים וכשאני מגיע למח"ש להתלונן והשוטר אומר 'לא נכון', אף פעם לא יאמינו לאזרח כי כרגע אין מצלמות בחדרי החקירות במשטרה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנחנו צריכים לזכור שמשטרה אלימה היא משטרה חלשה ולא משטרה חזקה" אמר גלק וציין כי "כרגע תחושת הציבור היא שאין אמון במח"ש, תחושת הציבור היא שיש למח"ש אינטרס לחפות על השוטרים, וזה גורם לכך שאזרחים לא יתלוננו כי גם ככה מח"ש יטאטו את העניין מתחת לשטיח.

חשוב שגם מח"ש וגם המשטרה יהיו שקופים כלפי הציבור ואז לציבור יהיה אמון שאם יש שוטר אלים, המשטרה לא תיתן לו את הגיבוי ומח"ש ידאגו לא לטאטא את הדבר הזה".

Back to top button