חדשות הארץמבזקים

נתניהו מדגיש חד-משמעית: לא ניתן לאיראן לפתח נשק גרעיני

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (חמישי) בטקס סיום קורס טיס, "מסדר כנפיים", בבסיס חצרים כי "סביבנו רוחשות סכנות – ולחיל האוויר יש תפקיד מרכזי בסיכולן. התוקפנות של איראן וגרורותיה באזורנו אינה דועכת. איראן חרתה על דגלה את הרצון להשמידנו. אני מדגיש חד-משמעית: לא ניתן לאיראן לפתח נשק גרעיני. נמשיך לפעול בכל העוצמה נגד תכניתה להפוך את סוריה לבסיס טילים קטלני נגדנו."

נתניהו ציין כי "נטישת החברות והמדינות את השוק האיראני, והפגנות ההמונים באיראן, מלמדות שהמאמצים שלנו להעמיד את איראן במקומה נושאים פרי. לא תמיד היו כך פני הדברים. תחילה עמדנו לבד בהתנגדותנו להסכם הגרעין הרע עם איראן, הסכם שמימן את שאיפות ההתפשטות והתוקפנות שלה. אבל לא הרפינו וטוב שכך כי החלטת הנשיא טראמפ, החלטה היסטורית, לפרוש מהסכם הגרעין יוצרת היפוך אסטרטגי במצבה של ישראל. איראן נקלעה לטלטלה כלכלית בעקבות חידוש הסנקציות נגדה. זרימת הכסף הגדול לקופתה נעצרה בחריקת בלמים."

ראש הממשלה הוסיף כי "העם האיראני מרגיש היטב בכיסו את ההשלכות של הקנאות הפונדמנטליסטית של שליטיו." והסביר כי "בניגוד גמור למה שאמרו מומחים בינלאומיים – החזרת הסנקציות לא רק שלא ליכדה את הציבור האיראני סביב המשטר, ההיפך הגמור קרה. רבים באיראן מבינים שמשטר האייתולות מבזבז משאבים אדירים על חתרנות צבאית בחוץ, במקום להשקיע בצרכי האזרחים בבית פנימה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני מדבר על איראן משום שזה האיום הגדול ביותר על קיומנו. ואנחנו נחושים לבלום את האיום הזה. מוקדם לקבוע כיצד יתפתחו הדברים, אבל הכיוון ברור: מכונת המזומנים של התוקפנות האיראנית נופצה. ואנו, צה"ל ובתוכו חיל האוויר, נמשיך לפעול בעוצמה נגד מטרות איראניות במרחב. אנחנו נגן בנחישות חסרת פשרות על גבולותינו, על ריבונותנו, על ביטחון אזרחינו. נמשיך לפעול בטווחים קרובים ורחוקים, בזירות גלויות ועלומות, נגד מבקשי נפשנו." הבהיר ראש הממשלה.

בהתייחסו לרצועת עזה אמר נתניהו כי "זה לא המקום לפרוס את התוכניות שיש לנו – אומר רק זאת: מי שיגרור אותנו לעימות, יצטער על כך מאוד. גם כאן לחיל האוויר יש תפקיד מכריע".

לסיכום אמר ראש הממשלה כי "חיל האוויר הזה, הטייסים האלה, הטייסים והטייסות, הנווטים והנווטות, הם מסוגלים לעשות דברים שכמעט שום חיל אוויר בעולם אינו מסוגל לעשות – לסגור מעגלי אש, לדייק, להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים. זה צבא מוסרי ומקצועי שאין שני לו, וחיל אוויר מקצועי ומוסרי שאין שני לו.

טייסים, טייסות, נווטים ונווטות יקרים, היום בגמר הטקס יחל הפרק המבצעי במסלול השירות המאתגר שלכם. יהיו לכם גיחות ופעולות נועזות, אלה יהפכו לשגרת יומכם, אני רוצה להגיד לכם גם שגרת לילכם.

ממבט מלמעלה תראו את ארצנו היפה שהולכת ונבנית, אתם תפרסו עליה את כנפי הפלדה שלכם. במבט מלמטה, אנו נזקוף ראש לכיוונכם בהכרת תודה. כשרעש המטוס יהדהד בשמי התכלת של המדינה, נדע שאתם עומדים על משמר הרקיע."

צילום: קובי גדעון, לע"מ

2 תגובות

  1. ממשלת נתניהו זו ממשלה ששורדת! יורים על הדרום … מבליגים…
    שולחים עפיפוני תבערה ובלוני נפץ…. מבליגים…
    העיקר לדבר כולם חזקים.

    כל שר תופס מיקרופון ומתלהב, "נחסל, נשמיד, נעקור, נשבור" תחרות בין השרים מי משתמש במילים יותר חזקות…

    בקיצור ממשלה של דיבורים ו-0 מעשים.

  2. ברברן נטול עמוד שדרה ואני לא מאמין לו בכלום.
    מה שבר אותי סופית ?

    העובדה שבטחון עם ישראל נזרק לפח לחלוטין, וצה"ל מסורס מכל אפשרות להגנה עצמית.

    עפיפוני תבערה מגיעים ל- 40 ק"מ

    ומחבלים זוכים לטיפולים רפואיים בבתי החולים הטובים בארץ ובעולם על חשבוננו מבחינת החוסר במיטות (חוץ מכספית, כמובן)

    ואז מחבל מגיע לטיפול בבית החולים ברזילי כשעליו מטען ובנס לא מתפוצץ בהתאבדות !!

    זהו.

    סיימת את תפקידך.

Back to top button