צרכנות

ליסינג פרטי או רכישת רכב חדש – מה עדיף?

רבים מתלבטים בשאלה של האם לרכוש רכב דרך ליסינג פרטי, או בכלל לקנות רכב חדש מהניילונים דרך היבואנים. ההבדל בין האפשרויות טמון בעיקר בהסדרי התשלום, בהון העצמי ובבעלות על הרכב. אז מה מתאים ולמי?

ליסינג פרטי

רכישת רכב בליסינג פרטי היא למעשה מעין החכרה של הרכב. בדרך כלל, מחירי הרכבים יהיו זולים ב-10-15% ממחירים של כלי רכב למכירה חדשים "מהניילונים". הנוחות שברכישת רכב ליסינג פרטי היא העובדה כי נדרשים לשלם מקדמה בגובה של 15-30% ממחיר הרכב (ולעיתים אף פחות), ואת היתר בפריסה לתשלומים חודשיים של בין 30-60 חודשים. בתום תקופת העסקה והתשלום, ניתן לרכוש את הרכב בתוספת כספית הידועה מראש בזמן העסקה, או לחלופין לקחת רכב אחר – להשתמש בזיכוי על הרכב ולהוסיף סכום כסף נוסף בהתאם לסוג הרכב, ובכך למעשה להיכנס לעסקת ליסינג חדשה. בשיטת הליסינג הפרטי, ניתן בכל מספר שנים להתהדר ברכב חדש, אין צורך לחפש הלוואה גדולה ואפשר לפרוס את התשלומים לסכומים סבירים שניתן לעמוד בהם. בגלל מגוון האפשרויות לרכישת רכב מליסינג –  כדאי לבדוק האם בכל תקופת הזמן הזו הרכב הוא בבעלותכם או בבעלותה של החברה. אם הוא יהיה בבעלותכם, מחירו יהיה גבוה קצת יותר אך לא יותר מהמחירון. אם הוא יהיה בבעלותה של חברת הליסינג, קיים סיכון של עיקול הרכב במקרה של פשיטת רגל של החברה, ובמידה תחליטו לרכוש אותו בתום תקופת התשלומים, הוא כבר יהפוך להיות רכב יד שניה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רכב חדש מהיבואן

קניה של רכב חדש מהיבואן מתאימה למי שיש את ההון העצמי כדי לשלם במזומן, או לחלופין את היכולת לקבל הלוואה מהבנק בסכומים גבוהים. יש לקחת בחשבון שלקיחת הלוואה מהבנק בסכומים בסדרי גודל שכאלה תביא ריבית גבוהה מאוד, וזה נכון גם להלוואות חוץ בנקאיות, מה שיכול לייקר את העסקה. בנוסף, עם קניית רכב חדש הוא הופך להיות בבעלותכם לחלוטין, ללא אפשרות להחליפו בזיכוי אלא רק דרך מציאת רוכש. במקרה כזה, יש לקחת בחשבון את ירידת ערכו של הרכב – כ-12% בשנה. היתרון הוא שדרך היבואנים תוכלו למצוא את הדגם אותו אתם רוצים, בניגוד לחברות הליסינג שהן מעין כלבו בו ישנם רכבים של יצרנים שונים. מה שבטוח, קניה של רכב חדש "מהניילונים" תמיד מתאפיינת בתחושה טובה יותר ובידיעה שברכב הנוצץ לא ישב אף אחד לפניכם.

אז מה עדיף?

תוכלו להחליט כיצד לבצע את הרכישה של הרכב שלהם לפי מספר פרמטרים. אם העניין הכספי אינו מהווה בעבורכם אתגר, ותוכלו לשלם בעבור הרכב במזומן או לקחת הלוואה שמנה, קניה של רכב חדש תתאים לכם יותר. אם ההכנסה שלכם היא לא גבוהה, ואתם מעדיפים תשלומים קטנים או שבאופן כללי אתם לא בטוחים אם תרצו להישאר עם הרכב הזה בהמשך – העדיפו את הליסינג הפרטי, בידיעה שבתום התקופה תוכלו לבחור כיצד להמשיך איתו.

Back to top button