חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

נתניהו: "פועלים למנוע מכוחות איראן וגרורותיה להתבסס צבאית בסוריה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה למהומות שאירעו הלילה באיראן במחאה על המצב הכלכלי הקשה ואמר כי "המשטר באיראן מרגיש היטב את החידוש המתקרב של משטר הסנקציות הכלכליות נגדו. הכלכלה האיראנית נמצאת בשפל. צריך לראות את הנתונים כדי להאמין. איראן משקיעה מיליארדי דולרים במימון טרור באזור ובעולם ובתוקפנות באזור, במקום להשקיע אותם באזרחי איראן, ואזרחי איראן מוחים על כך, ובצדק."

נתניהו ציין כי "השינוי בעמדת ארה"ב כלפי איראן הוא היפוך אסטרטגי במצבה של ישראל. אני האמנתי שהשינוי הזה אפשרי כשהתייצבתי מול העולם כולו כדי לבטל את ההסכם הרע הזה. המטרה שלנו נשארה כפי שהייתה: למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני ולשבור את מכונת המזומנים שההסכם נתן לאיראן, המממן את התוקפנות שלה באזור כולל בסוריה. בשעה שארה"ב מכה כלכלית במשטר האיראני, אנחנו פועלים למנוע מכוחות איראן וגרורותיה להתבסס צבאית בחלק כלשהו של סוריה, וכך נמשיך לפעול."

ביחס לדרום סוריה אמר נתניהו "אנחנו נמשיך להגן על גבולותינו, אנחנו נסייע הומניטרית ככל יכולתנו, לא נאפשר כניסה לשטחנו ונדרוש קיום קפדני של הסכמי ההפרדה מ-1974 עם צבא סוריה. אני עומד בקשר רצוף עם הבית הלבן והקרמלין בעניין זה, ושר הביטחון והרמטכ"ל עומדים בקשר דומה עם מקביליהם, גם בארה"ב וגם ברוסיה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ראש הממשלה, בנימין נתניהו – צילום: לע"מ

Back to top button